Den intensive konkurrence blandt 36 nationale vindere af Skoda Service Challenge foregik på Skodas fabrik i Mlada Boleslav i Tjekkiet, hvor deltagerne blev stillet overfor en række forskellige opgaver, hvoraf adskillige gav så væsentlige udfordringer for deltagerne, at alle de indlærte færdigheder måtte tages i anvendelse.
Servicerådgiverne blev især udfordret på dialogmodtagelse, kundebetjening og produktkendskab. Serviceteknikerne skulle løse komplicerede problemer inden for fejlfinding på bilernes elektriske systemer, og biler med komplicerede startproblemer. - Formålet var naturligvis at gøre Skodas tekniske medarbejdere endnu mere klar til at imødekomme og afhjælpe kundernes behov for at køre i en problemfri Skoda, udtaler teknisk produktchef Bjarne T. Hansen fra Skoda-importøren.
- Vi lægger mange kræfter og ressourcer i, at Skodas servicerådgivere og serviceteknikere løbende bliver uddannet til at være på forkant med bilernes tekniske udvikling og systemer, som bilerne bliver udstyret med. Kun herigennem kan vi yde vores mange kunder den bedste service. Vi er derfor rigtig glade for Renés præstation, siger Bjarne T. Hansen.
Skoda Service Challenge er en årligt tilbagevendende national og international konkurrence for mærkets serviceteknikere og servicerådgivere. Skoda Service Challenge består af flere forskellige konkurrencer, der rummer både teoretiske og praktiske udfordringer og har til formål at forbedre Skodas kundetilfredshed.