23948sdkhjf

Know who bedre end know how

I DISSE NETVÆRKS-TIDER med Facebook, Linkedin m.fl. er social omgang med kendte ansigter og deres kontakter guld værd. Vi netværker som aldrig før, fysisk og i cyberspace, og det er med til at skabe nye produkter, nye virksomheder og sågar nye meninger. Se nu bare biløkonomerne, der gennem hele deres skolegang får ind med købmands-mælken, at de skal pleje et godt netværk. Også efter skoletid. Som man kan læse i denne uges fagblad, er 10. jubilæumsårgang netop dimitteret, og under den vanlige festivitas blev disse vise ord brugt: Know who er bedre end know how – altså en hyldest til netværkstanken. Det er naturligvis en sandhed med modifikationer. For håndværket i såvel bilsalg som mekanik skal holdes i hævd. Men udviklingen; den kommer ofte i kraft af udveksling og udbygning af viden gennem netværk. Derfor.

ET FIRKLØVER AF BILØKONOMER har vi talt med om deres nye rolle som rullende konsulenter for en af de store annoncesites og auto it-virksomheder. At konsulenterne nyder respekt ude hos "kollegerne" i landets bilhuse er vi ikke i tvivl om. Igen slår den kollegiale netværkstanke igennem. Og igen giver det dialog og udvidelse af kompetencer.

DET POLITISKE NETVÆRK PÅ Christiansborg ser også ud til at spille en rolle, når der nu er udsigt til at få de udskældte reparationsregler ændret i forbindelse med en ny jobskabelsespakke fra regeringen. Flere S’ere er i front for at følge autobranchens anbefaling om en nedsættelse af reparationsgrænsen, og det lover godt for mange års ærgrelse, hvis de kan få toppen af netværket med på tankerne. Det skal være slut med at lege blindebuk og who is who – få nu den folketingspolitiske debatgruppe om autobranchen til at gløde, som vi er sikre på må ligge på Linkedin et sted.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.07