Digitalisering af fremtidens bilsalg
Biløkonomuddannelsen og Q8 inviterer til temadag på torsdag den 6. juni kl. 13.30-17.30 i Nyborg.
De tre direktører Morten Heuing, Claus Nyboe og Peter Grøftehauge, som ofte også er i Motor-magasinets spalter i indbyrdes kappestrid, vil hver give deres bud på, hvordan de ser bilbranchen udvikle sig de næste 5-10 år, samt hvordan de forventer selv at kunne understøtte denne udvikling, oplyser Finn Rolighed Andersen, uddannelseskoordinator.
Der vil efterfølgende være en paneldebat, hvor de tre indlægsholdere vil svare på spørgsmål.
Moderator er konsulent René Tønder Nielsen, Udvikling A/S, der også er tidligere direktør for Den Danske Bilbranche.
Tesen for dagen er: Alle potentielle, nuværende og fremtidige kunder har en internetadgang. Enten i form af en SmartPhone, IPad en pcer eller lignende. Således begynder de fleste potentielle kunder deres søgen og kontakt til en forhandler, værksted, leasingselskab, bank etc. med at gå på Internettet.
Man kunne fristes til at spørge; "hvor mange kunder havde du i din virtuelle butik i dag? hvad kiggede de på? hvor mange ønskede et tilbud? hvor mange købte? hvad hed kunden? hvor mange blev ikke betjent og gik deres vej uden at du betjente dem? osv."
Og man fristes til at tænke; "hvornår kommer det store gennembrud i form af self-service til bilbranchen? F.eks. som vi har set det ske i flybranchen (Online booking, check-in etc.). Og når det kommer, er vi så klar? Spørgsmålene og mulighederne er mange.