Det vil Autobranchen Danmark
Brugtbilforhandlerne gik i rette med D.A.F. i et indlæg fra DBFU på netavisen den 29. maj. D.A.F. og FAI svarer her på kritikken fra DBFU.
Først kort om det navn, vi har valgt til fusionen af D.A.F. og FAI: Autobranchen Danmark. Flere navne har været på bordet, og til sidst var der enighed, om at Autobranchen Danmark indeholder det, som den nye organisation repræsenterer.
Kort fortalt vil Autobranchen Danmark arbejde for
at skabe politiske resultater for medlemsvirksomhederne
at branchen bliver anerkendt for sin seriøsitet
et samarbejde med andre aktører i branchen det anser vi som en selvfølge.
Sammen med en række andre organisationer i branchen er vi udgiver af et udmærket magasin ved navn autobranchen.info. Og vi har meget tillid til, at virksomheder og andre aktører både i og uden for branchen udmærket er i stand til at skelne mellem på den ene side et månedligt magasin og på den anden side en organisation, hvis navn ledsages af et selvstændigt logo og design- profil.
Når det gælder D.A.F.s nye brugtbilskoncept, så er der blot at konstatere, at der er tale om en opdatering af et system, som D.A.F. tidligere har haft gennem en årrække. Vi har cirka 200 brugtbilsforhandlere i medlemskredsen, så D.A.F. er naturligvis forpligtet til at lytte, når disse medlemmer kommer til os med et ønske om at "revitalisere" vores brugtbilskoncept, der i øvrigt automatisk knytter dem til Ankenævnet for biler med den tryghed, det giver kunderne. Det har vi så gjort i samarbejde med førende brugtbilsforhandlere, idet D.A.F. er til for medlemmernes skyld.
Michael Nørregård, adm. direktør for FAI og Jens Brendstrup, adm. direktør for D.A.F.