23948sdkhjf

Autobranchens Videncenter oprettet

Nye ydelser og samarbejdsrelationer inden for kvalitet, effektivitet, kurser, miljø og autoteknik.
Som nævnt i Motor-Magasinet i efteråret har D.A.F. og FAI besluttet - som et element i den nært forestående fusion - at samle, målrette og effektivisere den brede vifte af faglig rådgivning, de to foreninger har tilsammen, i et videncenter. Derfor har foreningerne i fællesskab, i årets første måneder, oprettet og lanceret Autobranchens Videncenter, der fungerer som kompetencecenter for medlemsvirksomhederne.

- Hensigten med det nye videncenter er at kunne tilbyde vores medlemsvirksomheder en række nye ydelser og samarbejdsrelationer inden for kvalitet, effektivitet, kurser, miljø og autoteknik, siger Jens Brendstrup, adm. direktør i D.A.F.

Videncentret sætter fokus på udviklingen af ydelser, der giver bedre effektivitet hos medlemsvirksomhederne og bidrager med tiltag, der kan mærkes på bundlinjen hos landets bilforhandlere, værksteder og autolakerere.

- Autobranchens Videncenter er oprettet for og med medlemmerne. Det er vores ønske, at medlemmerne skal være med til at forme videncentret, så de i endnu højere grad er med til at sætte fokus på de udfordringer, de hver især står over for, forklarer Michael Nørregård, adm. direktør i FAI, om de ydelser, som udvikles i regi af Autobranchens Videncenter.

Udgangspunktet for videncentrets ydelser er reelle medlemsbehov, som afgrænses og specificeres. Derefter vil videncentret indhente tilbud fra diverse leverandører. Allerede per dags dato er der indgået samarbejdsrelationer med eksterne udbydere, som er attraktive for medlemsvirksomhederne. På sigt skal relationerne udvides, så viden og kompetencer bliver funderet og opbygget i videncentret.

På denne vis kan Autobranchens Videncenter yde assistance inden for både certificeringer som KS 2000, ISO 9001, værktøjskontrol, reparationskontrol, rådgivning og ekspertbistand indenfor arbejdsmiljø og eksternt miljø. Videncentret fokuserer på målrettet rådgivning og tilbyder også kurser i brug af Autotaks indenfor skadesopgørelser.

Erfarne mennesker

Autobranchens Videncenter drives af en række brancheerfarne mennesker. Hans Bruun er ansat som koordinator for videncentret og har med sin fortid som direktør for Peugeot Danmark og formand for De Danske Bilimportører bred indsigt i branchen på både forhandler- og importørniveau.

Selvstændig konsulent i Dansk Karrosseri Teknik, John Milton, fungerer som teknisk konsulent for videncentret og er med sine mange år med karrosserierfaring en værdifuld ressource for medlemmer med udfordringer med karrosserikontrol og Autotaks. John Milton afvikler både en-dags kurser i Autotaks/Forsi og on-site træning, udfører kvalitetskontrol af skadesarbejde samt bidrager med værkstedsoptimering for karrosseri- og lakeringsværksteder.

Miljøkonsulent i FAI, Klaus Plum, har mange års erfaring med håndtering af miljøsager, kontakt til myndighederne og miljøstyring. Han har samtidig et stort netværk til myndigheder på alle niveauer.

Den samlede kompetencestyrke bidrager med et bredt netværk af kontakter, som kan løse et bredt udsnit af forskelligartede opgaver. Den altoverskyggende fordel for medlemsvirksomhederne er videncentrets evne til at yde hjælp nu og her til de udfordringer, som medlemmet står over for, oplyser de to foreninger.

Autobranchens Videncenter er i gang med at udarbejde konkret tilbudsmateriale, så medlemsvirksomhederne kan få et overblik over de ydelser, videncentret tilbyder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.058