23948sdkhjf

Nye muligheder og grænser

AT VÆRE BILFORHANDLER og værksted handler om at se muligheder. Og samtidig være sine egne grænser bevidst. Mange offentlige myndigheder har jævnligt brug for nye biler, og her er der gode muligheder for at spille med, hvis man forstår at udnytte de udbud, der kan være svære at overskue og udfylde korrekt. Udbud er en verden for sig. Og i den forbindelse er Forsvaret også en verden for sig, som det blev udtalte på et møde for bilforhandlere forleden. Forsvaret er storforbruger af rigtig mange køretøjer – også personbiler. Så der er penge at hente for de bilforhandlere, der forstår at bruge muligheden. Men det er nok ikke mange, der vil affinde sig med ikke at have indtjening de første to til tre år, som man skal være forberedt på som leverandør til Forsvaret.

TEKNIKKEN I NYE BILER bliver, som bekendt, mere og mere omfattende. Også den såkaldte telematik, hvor bilerne selv kommunikerer med hinanden og omverdenen via sim-telefonkort og satellitter. Det giver selvsagt bilproducenterne fordele, at den autoriserede værkstedsverden kan kommunikere med kundernes biler og, i overført betydning, få dem styret uden om de frie værksteder. Derfor er der for tiden stor opmærksomhed fra de frie værksteder og deres internationale organisationer på denne udvikling, som EU heldigvis også har snor i. For det vil betyde ulige konkurrence og give mange frie værksteder, grossister og reservedeleproducenter store problemer, hvis den autoriserede Big Brother får lov at udfolde sig.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078