23948sdkhjf

All inklusive som beroligende bilmedicin

Hver tredje dansker har oplevet, at bilen var dyrere end forventet, viser en undersøgelse. Chevrolet lancerer Xtra-koncept med alt inklusive.
Omkostningerne i forbindelse med bilen er for mange danskere et problem i forhold til privatøkonomien. Over halvdelen af danskerne med bil svarer i en ny undersøgelse, lavet for Chevrolet af A&B Analyse, at de ikke ved præcist, hvor mange penge, de bruger på deres bil om måneden, mens en tredjedel har oplevet, at omkostningerne har oversteget det, de havde forventet at bruge på bilen.

Forbrugerøkonom hos Nordea, Ann Lehmann Erichsen, genkender undersøgelsens resultater:

- Det kommer ikke bag på mig, at de fleste ikke kan svare præcist på hvor mange penge, de bruger på deres bil om måneden. For mange er bilen en joker i privatøkonomien, fortæller Ann Lehmann Erichsen.

Uforudsete problemer

Udgifterne til bilen er i mange tilfælde uventede, og en tredjedel af danskerne oplever, at uforudsete udgifter i forbindelse med bilen er et problem for privatøkonomien. Heller ikke dette undrer Nordeas forbrugerøkonom:

- Sidste år undersøgte vi danskernes forhold til uforudsete udgifter, og det viste sig, at uventede udgifter til bilen lå helt i toppen og var et problem for mange danskeres privatøkonomi. Danskerne har en form for krisebevidsthed, hvilket betyder, at de helst vil undgå økonomiske overraskelser, som kan gøre det sværere at få privatøkonomien til at hænge sammen.

Chevrolet koncept

Fire ud af 10 svarede i undersøgelsen, at de gerne ville vide præcis, hvor mange penge de skal bruge på bilen om måneden.

Et af de bilmærker, der har taget denne tendens til efterretning, er Chevrolet, som lancerer et koncept, som indeholder alle udgifter til bilen – det eneste, der skal betales udover, er brændstof og ejerafgift.

- Vi vil gerne tilbyde vores kunder en løsning, så de præcist ved, hvor mange penge deres bil koster dem hver måned, så uventede udgifter ikke ender med at vælte deres økonomi. Det skal være let at have en bil, og det skal frem for alt være til at betale, fortæller administrerende direktør i Chevrolet, Finn Lykke, om det nye koncept Chevrolet Xtra.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063