Ny salgsstrategi klar hos Nellemann A/S
Koncernen vælger BilBasen og Bilinfo for at fremme målsætningen om øget kundefokus.
Direktør Anders Sloth Vandsted og medarbejderne har lagt strategien for de kommende år med fokus på relevant markedsføring og kundefokus, der skal få omsætning og bundlinje til at stige. I den forbindelse har Nellemann A/S valgt at samarbejde med Bilinfo og BilBasen.
- Vores kunder skal opleve, at vi giver dem en service på et niveau, der ikke tidligere er set i bilbranchen, og det bruger vi blandt andet Bilinfo til. Intern og ekstern håndtering af et bilsalg skal klares ét sted. I den kommende løsning, som Bilinfo leverer i samarbejde med Easy2click, får rådgiverne mulighed for at efterleve ambitionen om at give en god og personlig service, siger Anders Sloth Vandsted.
Nellemanns salgsstrategi er i høj grad individuelt tilpasset hver enkelt kunde. Det er nødvendigt i en multimærke-forretning, der håndterer alt fra brugte biler til Aston Martin.
Flere leads fra BilBasen
Anders Sloth Vandsted er helt opmærksom på, at BilBasen og Bilinfo ikke er ene på markedet, men en gennemgribende test har overbevist Nellemann-direktøren om, at han har truffet det rigtige valg. Målsætningen er at få bilerne omsat hurtigst muligt, bedst muligt og til laveste omkostning.
- Vi er også på Biltorvet, men jeg må bare konstatere, at vi får mange gange flere leads via BilBasen, i gennemsnit 19 gange flere bilvisninger i 2013, konstaterer Anders Vandsted.
Ét system i fremtiden
Med forhandling af seks mærker fra fem forskellige filialer i fem forskellige byer har det været afgørende for Nellemann A/S, at de i samarbejde med deres leverandører kan løse udfordringerne på tværs af mærkerne. Ambitionen er at have ét system til håndtering af samtlige kundehenvendelser hos Nellemann A/S. Uanset om det er i salgsafdelingen eller ved indskrivning i eftermarkedet. Det holder han især Bilinfo op på, og har derfor givet input til den nye version af Bilinfo.net.
- De udfordringer som såvel branchen i almindelighed, og bilforhandlerne i særdeleshed, står overfor, kan vi sagtens håndtere. Det starter med et godt kundeforhold til såvel eksisterende som potentielle kunder, og det kræver nogle værktøjer, der kan rumme det hele. Dem har vi nu, siger Anders Sloth Vandsted, der, som led i strategien, har lanceret Nellemann Cars Club, der tilbyder medlemmer en lang række fordele, herunder benzinkort med rabat og særligt attraktive medlemstilbud.
- Vores målsætning er, at mindst 95 procent af vore kunder vil anbefale os til andre - derfor har vi skabt Nellemann Cars Club, siger Anders Sloth Vandsted.