23948sdkhjf

Nissan springer med Micra

Den danske Nissan-importør styrer mod fire procent i markedsandel i år.
Den danske Nissan-importør erkender, at mærket de senere år har rodet med en anonym markedsandel på cirka 2,5 procent, men det skal der nu gøres noget ved, fastslår den danske Nissan-direktør, Ralph Gonsalves, som efter 16 år hos Opel satte sig i direktørsolen ved årets indgang.

- Vi har gode forudsætninger for at nå vores mål om fire procents markedsandel i 2013, sagde Gonsalves, da Nissan onsdag den 4. september holdt pressemøde i København blandt andet om den nye Micra og den nye Euro Leaf.

Nissan har således i årets første otte måneder nået en markedsandel på 3,6 procent mod 2,6 procent på samme tid sidste år - eller en fremgang på 39 procent. I runde tal satser Nissan på at sælge cirka 8000 danske biler i år ud af et forventet bilsalg på omkring 200.000.

- Vi er vel den enenste importør, som har fremgang, uden at have en A-segment-bil, så vi er super-glade og motiverede, konstaterede direktøren.

I Europa er målet en markedsandel på fem procent i 2016 og dermed en position som det største asiatiske bilmærke.

Den danske importør kan også glæde sig over den største stigning i kundetilfredshed ifølge Autoindex 2013 samt to store lanceringer i B-segmentet i år: Dels den nye Micra lige nu samt en ny Note til oktober.

Ifølge marketingchef Steffen Nederby Høj er der tale om en kraftig facelift af Micra, skræddersyet til det europæiske marked med blandt andet en komplet ny front, en ny bagkofanger og bagklap, nye LED-baglygter samt nyt instrumentpanel, indtræk og midterkonsol.

De nye Micra-priser går fra 107.000 (Visia City) til 160.000 kroner (Tekna). Der er salgsstart den 14.-15. september.

Nissan er ligeledes klar med nye tillægsprodukter, som sikrer kunden fuldt overblik og tryghed, eksempelvis "All inclusive" med finansiering, tre års service og 1. års forsikring (If) fra 1500 kroner om måneden.

Euro Leaf

Nissan er desuden klar med en ny Leaf, som rummer over 100 forbedringer i forhold til den nuværende model, hvor kundernes feedback i høj grad er taget i betragtning. 14 udgaver af elbilen kan prøves frem til 14. september, iden Nissan fra den 4. september har opstillet en såkaldt Pop-Up Café midt på Kongens Nytorv i København.

Her vil være eksperter til stede, som kan svare på spørgsmål om Leaf og fordelene ved kørsel i elbil generelt. De har også konkret information om, hvilke fordele der er i den specielle nordiske pakke, som følger med Leaf, købt igennem det eksisterende Nissan forhandlernetværk i Danmark.

Med på cafeen er også Nissans koncept-racer, ZEOD RC (Zero Emission On Demand Racing Car), der deltager i Le Mans 24h i 2014. Den har en topfart over 300 km/t og klarer én omgang på Le Mans banen på ren eldrift. Pt testes forskellige drivliner, som på sigt vil danne grundlag for drivliner i

Nissans almindelige produktionsmodeller. Officiel testkører er Lucas Ordóñez, vinder af GT Academy i 2008. I øvrigt deltager to danskere lige nu på Silverstone i dysten om at blive den næste GT Academy vinder.

De nye priser på Leaf MY13 i tre versioner - uden batteri, som kan lejes - går fra 210.000 til 252.000 kroner.
Kommenter artiklen
Annonce
Annonce
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.079