23948sdkhjf

Færre klager over forsikringsselskabet

Forsikringsbranchen får hård kritik for prisstigninger og manglende konkurrence, men alligevel falder af antallet af klager til ankenævnet for niende år i træk.

Samtidig konstaterer Forbrugerrådet, at forsikringskunderne kun sjældent vinder klagesagerne, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Tal for Forsikring & Pension viser, at antallet af klager er nede på 1934, og det er det laveste niveau siden 1986.

Hos Forbrugerrådet mener man dog ikke, at der nødvendigvis er grund til den store optimisme.

- Det her er kun toppen af isbjerget. Vi bliver kimet ned af utilfredse forsikringskunder. Vores råd vil altid være at klage, men samtidig må vi erkende, at det er sjældent, forbrugerne får medhold. Det her er i virkeligheden med til at bekræfte behovet for større gennemsigtighed, udtaler jurist i Forbrugerrådet Mads Mølgaard til avisen.

I Forsikring & Pension afviser man imidlertid, at kunderne læser ankenævnets afgørelser igennem, før der klages.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094