23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Færre klager over forsikringsselskabet

Forsikringsbranchen får hård kritik for prisstigninger og manglende konkurrence, men alligevel falder af antallet af klager til ankenævnet for niende år i træk.

Samtidig konstaterer Forbrugerrådet, at forsikringskunderne kun sjældent vinder klagesagerne, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Tal for Forsikring & Pension viser, at antallet af klager er nede på 1934, og det er det laveste niveau siden 1986.

Hos Forbrugerrådet mener man dog ikke, at der nødvendigvis er grund til den store optimisme.

- Det her er kun toppen af isbjerget. Vi bliver kimet ned af utilfredse forsikringskunder. Vores råd vil altid være at klage, men samtidig må vi erkende, at det er sjældent, forbrugerne får medhold. Det her er i virkeligheden med til at bekræfte behovet for større gennemsigtighed, udtaler jurist i Forbrugerrådet Mads Mølgaard til avisen.

I Forsikring & Pension afviser man imidlertid, at kunderne læser ankenævnets afgørelser igennem, før der klages.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01