23948sdkhjf

Håndboldlandsholdskampe kan øge trafiksikkerheden

Monroe vil fremme kendskabet til sit navn og til støddæmpernes betydning for sikkerheden gennem aftale med Dansk Håndbold Forbund.
Da herrelandsholdet i håndbold spillede sin sidste turnering i weekenden 4.- 6. januar, inden det skulle til VM i Spanien, kunne tilskuerne både på banen og hjemme foran fjernsynet med jævne mellemrum se, at langsiden, som var udvidet til 77 meter samt begge ender af banen blev oplyst af et budskab fra Monroe.

Budskabet er, at "der findes støddæmpere til din bil, og de gør din kørsel mere sikker".

- Vi har indgået aftalen med Dansk Håndbold Forbund, og den gælder alle A-landsholdskampe på dansk grund, hvor DHF er rettighedshaver, og således ikke under VM i Spanien, forklarer salgs- og marketingdirektør for Monroe i Danmark, Bernhard Nørby. Det vil sige både landskampe med herre- og damelandsholdet i håndbold.

Hjælp for mekanikerne

- Monroe har i mange år været nærmest synonymt med støddæmpere, men da bilens støddæmpere generelt har ret lille opmærksomhed i bilejernes bevidsthed i forhold til, hvad de betyder for trafiksikkerheden, har vi valgt at skabe lidt mere opmærksomhed på denne måde. Det skal også ses som en hjælp til mekanikerne på værkstederne, som er dem, der har den direkte kundekontakt. Det skal være lettere for dem at overbevise bilisterne om, at støddæmperne af og til skal udskiftes og dermed naturligvis også, at det bliver vore støddæmpere, de sælger, fordi bilisterne har set vore budskaber, siger Bernhard Nørby.

Monroes tiltag startede allerede i 2012, men reklamen blev opdateret til weekenden den 4.-6. januar i år med nye farver på Monroe-logoet. Bernhard Nørby kan endnu ikke sige ret meget om, hvad effekten er, men har allerede fået flere henvendelser fra kunder og andre, som har bemærket den. Planen er, at aftalen fortsætter i et år.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063