23948sdkhjf

Bilforhandlere fik aldrig bestilte plader

To bilforhandlere i Virum ramt af udeblevne nummerplader. Skat kigger på problemet.
Der var nogen start-knas med det længe ventede digitale motorregister, DMR, som gik i luften 6. juni. Men for et par nordkøbenhavnske bilforhandlere var det mere end knas – de har simpelthen aldrig modtaget de bestilte nummerplader.

Efter at have deltaget i Skats infomøder om DMR valgte Virum Motor Co. (Carepoint), som sælger Skoda og Hyundai og leverer cirka 400 biler om året, at blive nummerplade-operatør – ligesom hundredvis af andre bilforhandlere.

Men de første 30 bestilte plader dukkede aldrig op, og Virum Motor Co. måtte selv hente pladerne hos Skat i Fredensborg og Taastrup.

- Vi har dokumentation for at have bestilt pladerne (som Motor-magasinet har set, red.), men vi er blevet pisket rundt i Skat. En flink mand forsøgte at hjælpe os, men overordnet har ingen taget hånd om det. Det er under al kritik og ikke holdbart, siger direktør Allan Lindberg til Motor-magasinet.

- Og vores kunder kan jo slet ikke forstå det, når manglende plader giver en forsinkelse, tilføjer han.

Tre gange uden held

Også de lokale kolleger hos Virum Auto, som forhandler Citroën, har været hårdt ramt.

- Nu har vi bestilt plader tre gange uden, at vi har fået nogen. Vi venter fortsat med spænding på en kasse fra posten. Problemet er, at vi ikke ved, om pladerne kommer, siger Jan Caspersen og tilføjer:

- Det er rimeligt utilfredsstillende.

Også Virum Auto har selv måttet hente plader hos Skat i Fredensborg. Citroën-forhandleren har også kvittering på sine bestillinger, hvilket Skat har erkendt, men Skat kan ikke se, hvor i systemet pladerne er, oplyser Jan Caspersen.

- Der er syv dages leveringstid, så vi må hele tiden vente syv dage, inden vi bestiller igen. Endnu har vores kunder ikke mærket noget, men på denne måde kommer de snart i klemme, siger Jan Caspersen og betegner systemet som "tungt" med flere timers ventetid for at komme igennem til Skat på telefonen.

Skat kigger på sagen

Motor-magasinet har forelagt kritikken for Skat hos projektdirektør Kristian Vengsgaard, som har sat projektleder Merete Wadt på sagen.

- Generelt er vi rigtigt tilfredse med opstarten af DMR, men der har været visse mindre problemer med pladehåndteringen og prøvemærker. Og der har været et problem i forhold til kommunikationen med pladeleverandøren i forhold til den ene af forhandlerne i Virum. Vi har nu sat en medarbejder på sagen for konkret at hjælpe de to forhandlere i Virum, sagde Merete Wadt til Motor-magasinet kort før deadline torsdag middag den 21. juni.

Hun mener, at de to sager i Virum er enkeltstående.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082