23948sdkhjf

Bedre forbrænding – mindre forurening

Iveco og FPT Industrial præsenterer High Efficiency SCR-systemet til effektiv og ren transport.
Iveco og FPT Industrial har vist deres SCR-teknologi på TechDay i Fiat Industrial Village i Torino.

Løsningen, der kan overholde Euro VI-normen og imødekomme kundernes fremtidige krav til nedsat brændstofforbrug og lave driftsomkostninger, blev annonceret sidste år.

Iveco og FPT Industrial har en lang tradition for teknologiske nyskabelser, der har til formål at reducere driftsomkostningerne, og her har brændstofforbruget altid spillet en væsentlig rolle.

I forbindelse med indførelsen af Euro IV/V-standarden i 2005 valgte Iveco og FPT Industrial SCR-teknologien, som indebærer justering af motoren, hvorved man opnår fuldt optimeret forbrændingseffektivitet og dermed en nedsættelse af brændstofforbruget.

Derved sker der ganske vist en forøgelse af NOx-emissionerne, men de nedbrydes i SCR-efterbehandlingssystemet.

Selektiv katalytisk

Hvad Euro VI angår, har denne norm ikke ændret hverken Ivecos og FPT Industrials strategi eller kundernes krav om brændstoføkonomiske motorer.

Til trods for den generelle opfattelse af, at det er nødvendigt at ændre på både forbrændingskammeret og udstødningssystemet, er Iveco i stand til at udnytte de teknologiske resultater, som FPT Industrial har opnået, for yderligere at forbedre SCR-teknologiens effektivitet.

FPT Industrial har således udviklet et fuldt patenteret High Efficiency SCR-system, som giver hidtil usete fordele. FPT Industrials efterbehandlingsteknologi, der kun bruger SCR-systemet på Euro VI-køretøjerne, er ganske enkelt unik, da den kan overholde de ekstremt lave NOx-grænseværdier udelukkende ved brug af selektiv katalytisk reduktion uden recirkulation af udstødningsgassen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078