23948sdkhjf

Succes for BilBasens mobilsatsning

Op imod 40 procent brugere på BilBasen søger fra en iPhone eller andre smartphones.
BilBasen har gennem to år investeret et tocifret millionbeløb i udviklingen af mobile platforme for søgning af brugte biler. Det viser sig at være en stor succes, idet op imod 40 procent brugere på BilBasen nu søger fra en iPhone eller andre smartphones.

- Forhandlerne får helt nye kundegrupper ind i deres forretninger via vores mobile platforme. Det er yngre og meget fokuserede bilkøbere, der søger efter biler på mobiltelefonen og iPad’en, konstaterer Morten Heuing, adm. direktør for BilBasen og Bilinfo.

I dag har de mobile platforme på BilBasen op imod 350.000 besøg om ugen, og dermed er BilBasens mobilsatsning alene blandt de fire største bilsites i Danmark.

- Vi forventer, at den udvikling fortsætter, og allerede i starten af 2013 vil op imod 50 procent søge efter biler fra deres mobile platforme, siger Morten Heuing.

BilBasen fortsætter investeringerne i at udvikle mobilteknologien. Næste udvikling bliver at integrere den nye finansieringsløsning, som tilbydes forhandlerne fra 1. marts næste år, så de kan få eksponeret deres foretrukne finansieringspartnere på mobiltelefonen overfor kunderne.

- Vi har et udviklingsteam, der udelukkende er dedikeret til at lave nye løsninger til vores mobile platforme, og da vi faktisk er markedsledende i Danmark på denne front, henter de i vid udstrækning inspiration internationalt, fortæller Morten Heuing.

I løbet af november lancerer BilBasen et statistikmodul, så forhandlerne løbende bliver orienteret om, hvor mange visninger og leads de får via mobilplatformene.

Samlet har BilBasen i øjeblikket over en halv million brugere om måneden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078