Succes for BilBasens mobilsatsning
Op imod 40 procent brugere på BilBasen søger fra en iPhone eller andre smartphones.
- Forhandlerne får helt nye kundegrupper ind i deres forretninger via vores mobile platforme. Det er yngre og meget fokuserede bilkøbere, der søger efter biler på mobiltelefonen og iPaden, konstaterer Morten Heuing, adm. direktør for BilBasen og Bilinfo.
I dag har de mobile platforme på BilBasen op imod 350.000 besøg om ugen, og dermed er BilBasens mobilsatsning alene blandt de fire største bilsites i Danmark.
- Vi forventer, at den udvikling fortsætter, og allerede i starten af 2013 vil op imod 50 procent søge efter biler fra deres mobile platforme, siger Morten Heuing.
BilBasen fortsætter investeringerne i at udvikle mobilteknologien. Næste udvikling bliver at integrere den nye finansieringsløsning, som tilbydes forhandlerne fra 1. marts næste år, så de kan få eksponeret deres foretrukne finansieringspartnere på mobiltelefonen overfor kunderne.
- Vi har et udviklingsteam, der udelukkende er dedikeret til at lave nye løsninger til vores mobile platforme, og da vi faktisk er markedsledende i Danmark på denne front, henter de i vid udstrækning inspiration internationalt, fortæller Morten Heuing.
I løbet af november lancerer BilBasen et statistikmodul, så forhandlerne løbende bliver orienteret om, hvor mange visninger og leads de får via mobilplatformene.
Samlet har BilBasen i øjeblikket over en halv million brugere om måneden.