23948sdkhjf

Det er aldrig for sent at beskytte bilen mod vinteren

Lakkonservering beskytter bilen mod salt og vand, som giver slitage på lakken.
Selv om der siden slutningen af november har været sne på vejene, er fristen for at beskytte bilen mod vintervejret langt fra overskredet. Også selv om den indtil flere gange har været begravet i sne og undervognen har været sprøjtet til med sjap, søle og ikke mindst salt.

- Det er aldrig for sent at gøre noget ved bilen, selv om der allerede har været flere uger med sne. Bilens lak bliver meget mere modstandsdygtig mod vejr og vind, også selv om man måske ikke selv får lov til at opleve en glansfuld lak særligt længe i disse dage, siger Philip Jørgensen. Han driver virksomheden Philips Bilpleje i Herning, hvor han sørger for at holde kundernes biler friske og indbydende trods vintervejret. Det gør han blandt andet med rengøringsmidler fra Tegee-Dan og plejeprodukter fra Caramba.

Lakkonservering er måske ikke lige det ord, der ligger forrest på tungen hos bilejerne, når julegaver og nytårsforsæt nu er de ord, som trænger sig mest på i denne tid. Alligevel bør man ikke glemme bilens overflade, hvis den står i en carport eller bliver brugt mere eller mindre dagligt.

- Lakkonserveringen beskytter lakken mod årstidens to værste farer, nemlig salt og vand. Til sammen giver de slitage på lakken, men gennem en lakforsegling kan man bibeholde både glans og farve i lakken, og det gør lakken bedre i stand til at modstå vind og vejr. Det er specielt vigtigt i år, hvor vinteren jo er kommet tidligt og ser ud til at vare rigtigt længe, fortæller Philip Jørgensen.

Vinterpakke til bilen

Han tilbyder derfor sine kunder en vinterpakke, hvor han bogstaveligt talt kommer rundt i hjørnerne, checker alle vigtige ting og behandler de områder, man skal have speciel fokus på i denne tid.

- Alle ved naturligvis godt, at det er tid for vinterdæk, men er mønsteret og dæktrykket i orden? Det checker vi også, og det er ikke usædvanligt, at der er et eller to vinterdæk i et sæt af fire, som har mistet trykket siden foråret, siger Philip Jørgensen.

- Gummilisterne langs dørene har det også med at fryse til, fordi der opstår en kuldebro, når man åbner og lukker dørene, så dem smører vi også, så de ikke bliver ødelagt. Samtidig checker vi både lys og oliestand, ligesom vi som noget ekstra også kommer en sprinklervæske på, der kan klare ned til minus 55 grader. Og så får hele bilen ellers den helt store tur, hvor den bliver vasket og fælgene bliver renset.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078