23948sdkhjf

Vis bilejeren arbejdsprocessen i Forsi

Det nye skade-opgørelsessystem er et godt pædagogisk værktøj overfor bilejerne for forståelse af værkstedsarbejdet. Input fra værkstederne har hævet svejsetiderne i systemet.
- Klik her. Og her, og her. Få alle småtingene med, såsom skærmblinklys og hulrumsbehandling, for de bliver til penge i det lange løb, lød rådet fra Jesper Fynsø, konsulent hos F&P. På det netop afviklede CAD-roadshow rundt i landet fik omkring 800 mekanikere forklaret om det nye Forsi-systems fordele frem for det hidtidige skade-opgørelsessystem Autotaks, som lukker om senest halvandet år.

Jesper Fynsø kunne fortælle, at det faktisk er lykkedes ham og kollegerne at få øget svejsetiderne for Hyundai-biler i alle brugerlande, til gavn for de danske værksteder. Så input fra branchen er velkomne – og nytter af og til.

Input var der blandt andet på roadshowet i Holstebro, hvor Poul Erik Knudsen og Kristian Andersen fra Mekonomen-værkstedet Vestjysk Autoopretning i Struer kunne fortælle Jesper Fynsø, at forsikringsselskaberne blandt andet ikke accepterer, at værkstederne må tage hjul af to gange – anden gang, når bilen kommer tilbage fra maleren.

- Både Autotaks og nu Forsi er et rigtig godt pædagogisk værktøj, for vi trækker tit kunderne hen til computeren for at forklare, at det ikke "bare lige" er en skærm, der skal af og på, sagde Poul Erik Knudsen til Motor-magasinet. Vestjysk Autoopretning laver omkring 100 skader årligt.

CAD afvikler et opsamlingsheat i Forsi på kurser til maj i Silkeborg og Roskilde i det rent netbaserede system.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125