23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere danskere i Mercedes i 2010

Gik frem med 55 procent fra 2009.

Et år efter at Mercedes-Benz ændrede priserne på en række af sine modeller, er det tid til at gøre status: I 2010 blev der indregistreret 2802 Mercedes-Benz personbiler i Danmark mod 1803 året før, og mærket er dermed det hurtigst voksende luksusmærke i Danmark (+55 procent). Mercedes går således styrket ind i 2011, hvor opfinderen af bilen fylder 125 år, oplyser importøren.

- Vi kan med glæde konstatere, at vores målsætning om, at flere danskere skulle komme til at køre Mercedes, er indfriet, fortæller salgschef Peter Juul og fortsætter:

- Men det stopper ikke her. Vores strategi er langsigtet, og vi søsatte vores ændrede prispolitik i et år, hvor vi ikke præsenterede nogen nye volumenmodeller. I 2011 fejrer vi ikke blot 125 års jubilæum som bilfabrikant- verdens første - vi kommer også med en række nylanceringer af personbiler og sportsvogne, som giver os rygstød til at fortsætte fremgangen i årene fremover.

Mercedes-Benz har indtil videre løftet sløret for en ny CLS, ny generation C-Klasse og ny udgave af sportsvognen SLK, som alle lanceres i løbet af 2011.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04