23948sdkhjf

Renault - Danmarks hurtigst voksende bilmærke

Fra 2,5 til fem procents markedsandel på tre år gennem aggressiv prissætning af en fin bilpalette og styrkelse af forhandlernettet.
Renault er nu det 8. mest solgte bilmærke herhjemme med en markedsandel over fem procent. Det gør mærket til Danmarks hurtigst voksende. Da importen blev fabriksejet 1. januar 2008 lå Renault på en 16. plads med en markedsandel på omkring 2,5 procent. Siden er der sket ting og sager. Mærket bliver også fremhævet som højdespringeren i FDMs store AutoIndex undersøgelse.

Hos Renault Danmark er der glæde over den markante fremgang, der blandt andet skyldes målrettet fokus og et fælleseuropæisk kvalitetsstyringsprogram.

- Vi havde et mål om at komme forbi de fem procent i år. Det tal nåede vi i april måned, og med fortsættelse af vores aggressive kampagner på både person- og varebiler har vi fortsat væksten. Det, der gør det endnu mere glædeligt, er, at vi kan se, at vores kundetilfredshed også fortsætter med at stige – både når det gælder salget af nye biler, og når det gælder kundernes oplevelse på værkstedet.

- Sammen med en fortsat udbygning af vores forhandlernet er det med til at skabe fundamentet for fortsat vækst. En vækst, der blot forstærkes, når vi i løbet af få måneder introducerer Renaults to elbiler Renault Fluence ZE og Renault Kangoo Z.E., spår administrerende direktør i Renault Danmark Henrik Bang.

Modeller rykker

Mens markedet voksede med 16 procent i september i forhold til samme periode sidste år, oplevede Renault en stigning på 65 procent. Årsagen til fremgangen skyldes positive takter på flere af mærkets modeller, ikke mindst efter aggressiv prissætning, hvor især Renault Clio har fået tag i markedet. I 2009 blev der solgt 821 Clio’er. Det tal var i 2010 steget til 1472, og frem til 1. oktober i år, med stadig to måneder tilbage af 2011, er der i alt solgt 1895 Renault Clio.

Gang i Twingo

En af de biler, der for alvor er kommet gang i, er Renaults mindste – den lille Twingo, som der køres kraftig kampagne på netop nu. Her blev der i 2009 solgt blot 98 styks, mens der i år allerede er solgt 836. Også i det det store midtersegment har Renault mærket markant fremgang. Renault Laguna, der sidste år blot blev solgt i 164 eksemplarer, er allerede nu solgt i 462 styk med fimabilmåneden december i vente.

Renault Scenic/Grand Scenic er den bedste sælgende i MPV segmentet. I 2009 var salget blot på 546, men allerede nu er der solgt 2022 – næsten en firedobling.

På varevognsmarkedet er Renault gået fra en markedsandel på 4,6 procent til 6,3 procent med Renault Trafic som den bedst sælgende.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125