23948sdkhjf

VW-app skal styrke erhvervssalg

Volkswagen Erhvervsbiler har investeret i en ny salgsmotor, en iPad app, som skal holde salgsstyrken og virksomheden i førersædet. App’en er udviklet af mobil-applikationsbureauet InSilico.

App’en skal strømline salgsprocessen. For i bilbranchen måles størrelsen på antal solgte biler.

- En sælger skal koncentrere sig om at sælge og ikke om alt muligt andet. Derfor har vi investeret i iPads og en skræddersyet app til alle vores sælgere, fortæller Ib Jakobsen, salgschef hos Volkswagen Erhvervsbiler.

Den nye app er et målrettet opgør med de trykte brochurer, prislister og andre papirer, som tager kostbar tid fra sælgerkorpsets travle kalender. Med den nye app skal de cirka 50 sælgere ikke længere bekymre sig om at lede efter opdaterede prislister, den nyeste brochure og andre salgsdokumenter, der fremover løbende bliver opdateret centralt.

- Som private forbrugere er vi ved at vende os til at gå på netbank og tjekke vejrudsigten fra apps på vores smartphone eller iPad. Den tendens er ved at vokse over i erhvervslivet, hvor brugen og udviklingen af apps er i kraftig vækst, siger Anders Cervera, medstifter og direktør i InSilico.

- Erhvervslivet har indset, at moderne produkter vinder ved at blive præsenteret moderne. Apps er godt i gang med at revolutionere måden, eksempelvis et sælgerkorps kan involvere og interagere med kunderne på, forklarer Anders Cervera.

InSilico har også leveret løsninger til Mærsk, Danfoss og Pandora.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063