23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Indfører adfærdspas for medarbejdere

Den store sælger-i-marken-baserede leverandørkoncern Würth vil ikke have ry for at oversælge ved at lade personalet overfylde til for høje priser. Derfor har Würth indført et såkaldt adfærds-pas, som sælgerne uddannes i at overholde, blandt andet via en undervisningsvideo.

- Vores mål er at bevare et godt omdømme hos kunderne, og her skal vores cirka 300 sælgere til autobranchen give et godt førstehåndsindtryk og udvise oprigtighed, samt bruge hoveddøren og ikke "snige" sig ind ad bagdøren, sagde key account Michael Helding forleden på et SKAD-møde.

Adfærdspasset indeholder også retningslinjer for bilens udseende og sælgerens påklædning. Og så skal sælgerne udvise oprigtig interesse for kundens forretning samt situationsfornemmelse og mod til at sige fra, hvis han ikke umiddelbart kan give kunden et korrekt svar.

Et lille lommekort er udfærdiget til lejligheden – udfærdiget i rødt (!) – så sælgerne kan genopfriske adfærdsreglerne lejlighedsvis undervejs på landevejene.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04