23948sdkhjf

Indfører adfærdspas for medarbejdere

Den store sælger-i-marken-baserede leverandørkoncern Würth vil ikke have ry for at oversælge ved at lade personalet overfylde til for høje priser. Derfor har Würth indført et såkaldt adfærds-pas, som sælgerne uddannes i at overholde, blandt andet via en undervisningsvideo.

- Vores mål er at bevare et godt omdømme hos kunderne, og her skal vores cirka 300 sælgere til autobranchen give et godt førstehåndsindtryk og udvise oprigtighed, samt bruge hoveddøren og ikke "snige" sig ind ad bagdøren, sagde key account Michael Helding forleden på et SKAD-møde.

Adfærdspasset indeholder også retningslinjer for bilens udseende og sælgerens påklædning. Og så skal sælgerne udvise oprigtig interesse for kundens forretning samt situationsfornemmelse og mod til at sige fra, hvis han ikke umiddelbart kan give kunden et korrekt svar.

Et lille lommekort er udfærdiget til lejligheden – udfærdiget i rødt (!) – så sælgerne kan genopfriske adfærdsreglerne lejlighedsvis undervejs på landevejene.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126