Debatten om garanti, reservedele og markedsandele på tværs af mærkeværksteder og frie værksteder hersker i autobranchen. Det har fået Centralforeningen af Autoreparatører i Danmark, CAD, til at invitere til en række "gå-hjem-møder" rundt i landet for de frie værksteder, hvor der stilles skarpt på de krav og faldgruber, som frie værkstederne kommer ud for, når de servicerer nyere biler i garantiperioden.
Blandt oplægsholderne er folk fra EUC-Nord, Tolerance A/S, Elektropartner og Bosch.
- Vi har sammensat et program, der klæder værkstederne ordentligt på, så de ikke er i tvivl om, hvordan bilfabrikkernes forskrifter skal følges, siger CAD-direktør Erik S. Rasmussen, der selv står for de indledende ord på turneen.
Herefter følger emner som garantiservice/tjekliste, jura, et kig på Mazdas digitale servicebog og servicekampagner, kundens og bilens oplevelse af værkstedet, krav til faktura og dokumentation, nulstilling af oliekvalitets-måling, tilstoppede partikelfiltre, forskellen på systemer med og uden additiv-tank, opdatering af motorstyring i forbindelse med service samt hybridteknologi.
Fyraftensmøderne foregår fra den 9.-18. marts, alle dage klokken 17-21, med forplejning undervejs på de tekniske skoler i Ålborg, Holstebro, Århus, Kolding, Odense, Næstved og Roskilde. Tilmelding efter først til mølle-princippet på
, hvor datoer og adresser findes.