Nettet bliver flittigt brugt - også i bilbranchen, hvor kunderne i højere grad har orienteret sig på nettet, inden turen går til forhandleren for at købe bil, services eller ekstraudstyr.
Den nye platform fra Auto IT samler en række applikationer ét sted, så forhandlere kun skal bruge ét login for at få adgang til løsninger som AutoDesktop CarSales, Business Intelligence, Biltorvet B2B, LeaseManager og Estimatic.
”Vi ser en tendens i markedet til, at bilforretninger lægges sammen og generelt bliver større. Det betyder mere specialiserede medarbejdere ude hos forhandlerne, som efterspørger mere avancerede services underbygget af data – det kan vi levere,” lover Claus Nyboe, der er adm. direktør for Auto IT, og uddyber:
”Samtidig interagerer forhandlere i højere grad med kunder online. Den nye platform understøtter den udvikling, hvor kunderne i højere grad kan betjene sig selv online med funktioner, der integrerer med det, der foregår i den fysiske bilforretning. Platformen samler alt ét sted og gør, at forhandlerne kan tilbyde bedre service, at kunderne kan købe mere, og at forhandlerne har færre omkostninger til det.”
Platformen samler alt ét sted og gør, at forhandlerne kan tilbyde bedre service, at kunderne kan købe mere, og at forhandlerne har færre omkostninger til det. Claus Nyboe, der er adm. direktør for Auto IT
Platform styrker mersalget
Med den nye platform får AutoDesktop CarSales en markant opgradering, og designet og brugervenligheden et kæmpe løft. De velkendte funktioner med administration af billager og annoncering på diverse salgskanaler som hjemmeside, biltorvet.dk osv., bliver i løbet af året udvidet med moduler til administration af kunder, prøvekørsel, tilbud og slutseddel og CRM-funktionalitet.
Business Intelligence er også en del af platformen. Løsningen giver forhandleren live data om aktiviteter som prøvekørsler, tilbud, salg og levering. Det giver et bedre overblik og grundlag for at træffe hurtigere og bedre beslutninger i bilforretningen. Forhandleren hjælpes samtidig til se, hvor der er mulighed for at optimere forretningsgangen og dermed skabe mere omsætning.
”Vi har udviklet en AI-chatbot som et ekstra lag oven på BI-data, som vi udkommer med lige efter sommer. Den gør det muligt at stille spørgsmål om egen forretning, fx kan man spørge den om, hvor mange modeller af en specifik bil, en afdeling har solgt i et bestemt tidsrum, hvordan konverteringsraterne ser ud, eller hvor mange prøvekørsler, der har været lavet. AI bruges også til at skabe nøgletal fra markedet, så forhandleren kan sammenligne sit salg af biler i en periode med tilsvarende forhandlere,” forklarer Claus Nyboe.
Biltorvet B2B sætter forhandlere i kontakt med hinanden.Her sættes engrosbiler til salg via AutoDesktop, så den enkelte forhandler hurtigere og mere effektivt kan levere den ønskede bil til kunden ved at søge på lagerbiler, som andre forhandlere har til salg engros.
LeaseManager gør det enkelt for forhandlere at beregne leasingpriser, som kan lægges på hjemmesiden. Det gør det hurtigere og nemmere for forhandleren at annoncere leasingbiler, og samtidig får slutkunden nemmere ved at søge leasingtilbud frem.
Estimatic gør det muligt for forhandlerne at værdifastsætte biler og beregne afgift i forbindelse med import, eksport og leasing.
”Vi indsamler feedback fra vores kunder, så vi hele tiden kan opdatere platformen, så det passer til markedets behov,” fortæller Claus Nyboe.
Læs mere på https://www.autoit.dk/
OM:
Auto IT A/S er autobranchens egen IT-virksomhed, og ejes af ca. 300 selskaber, der bl.a. repræsenterer de største bilforretninger i hele landet. Auto IT’s primære opgave er at levere softwareløsninger til den danske bilbranche, myndigheder og andre virksomheder i autobranchen.