23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Taksatorer ser trusler mod fri konkurrence: - Vi risikerer at især kinesiske mærker kun kan repareres på mærkeværksteder

I sin nye strategi om mere transparens ønsker Taksatorringen at arbejde for, at en række forhold i Danmark og EU bliver forbedret til gavn for den frie konkurrence i autobranchen.

Vi ser kun toppen af isbjerget. Der vil meget snart vise sig mange flere og store problemer for både den frie del af autobranchen og for forsikringsbranchen, hvis ikke vi i Danmark og EU får bedre lovgivning – og får bilproducenterne til at rette ind omkring især data og reservedele.

Det mener Marianne Wier, CEO i Taksatorringen. Siden hun tiltrådte for seks år siden i Taksatorringen, der takserer skader for en række mindre og mellemstore forsikringsselskaber, er problemerne blevet større. Derfor tog hun, sammen med Dansk Bilbrancheråd, initiativ til at arrangere et dialogmøde for relevante styrelser, forsikringsselskaber og organisationer i autobranchen. Mødet forleden talte Færdselsstyrelsen og Konkurrencestyrelsen, FDM, AUTIG, Tryg Forsikring, Topdanmark, Alm. Brand Gruppen, Gjensidige Forsikring og brancheorganisationen Forsikring & Pension, foruden – naturligvis – Taksatorringen og Dansk Bilbrancheråd.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.144