23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

LEDER: EU scorer selvmål

Spørgsmålet er, om EU har fundet den rette balance, når de europæiske bilproducenter straffes hårdt, mens konkurrenter som Tesla og en række kinesiske elbilproducenter får nogle fordele. 

TESLA TJENTE ALENE i andet kvartal i år seks milliarder kroner på at sælge CO2-kvoter til andre bilproducenter, der sælger biler i Europa. Det er en seriøs bi-indtægt.


DET ER PÅ sin vis fair nok, at Tesla bliver belønnet for, at deres biler ikke udleder et eneste gram CO2. Og det giver sådan set også mening, at det er muligt at sælge de CO2-kvoter, man som bilproducent har i overskud. For på den måde bliver der sat en pris på CO2-udledningen - både når man gør det godt og når man gør det skidt. Det giver et incitament til at udlede mindre CO2 og skubber på den grønne omstilling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188