23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tendens: Flere frie værksteder knopskyder i privatejede kæder

Indehavere af frie værksteder åbner i stigende grad flere afdelinger for at spare omkostninger og få synergi. Dansk Bilbrancheråd opfordrer til, at de ikke vokser fra de fries særkende – nærheden til kunderne.

I flere år har autobranchen oplevet stadig større koncerner blandt mærkeforhandlerne med mange afdelinger. Men også de frie værksteder er begyndt at røre på sig hvad angår konsolidering, stordrift og synergi via knopskydning med flere afdelinger.

En række større og mindre privatejede kæder har set dagens lys de senere år – med vel nok Skorstensgaard som den mest kendte. Det gælder blandt andet Foldby Autoteknik med seks afdelinger i Aarhus-området, CiPeCare på Fyn med tre værksteder og TPM Autocentrum med to afdelinger i Aarhus og Sabroe. Samt Ketner, med afdelinger i seks større byer, og Koed med fire samt en række partnerværksteder landet over. Autoskadestuen driver fire afdelinger på skadesområdet i Københavnsområdet samt Vejle. Og så er der Intopit, Crashpoint og flere andre.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11