23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vestlige bilmærker taber vigtige markedsandele

Markedsandele for vestlige bilproducenter i Kina er i tilbagegang, imens at markedsandelene for landets egne producenter vokser. 

Bilproducenter fra USA og Europa taber markedsandele i Kina, som er det største elbilsmarked i verden. Samtidig møder Kinas egne bilproducenter fremgang, når det gælder salget indenrigs.

Det skriver Finans

Amerikanske GM havde for seks år siden 15 pct. af det kinesiske marked, i producentens andet kvartal 2024 lå den andel på 6,4 pct. Volkswagen stod i 2020 for 19,3 pct. af bilsalget i det kinesiske marked, i 2023 var andelen faldet ned til 14,5 pct. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11