Ikke nok med, at Tesla har overhalet sine konkurrenter, når det gælder salg af elbiler. Det amerikanske firma føjer spot til skade ved også at have gjort det til en lukrativ forretning at sælge CO2-kvoter til de producenter, der sælger for mange biler med høje emissionstal.
Siden 2009 har den amerikanske elbilproducent tjent over ni milliarder dol...
Tesla tjener milliardbeløb på dummebøder fra konkurrenterne
Ni mia. dollar eller 62 mia. kroner har Tesla tjent på at sælge emissionskvoter til bilfabrikanter, der ikke har nået klimamålene.
Det er myndighederne i bl.a. EU, Kina og Californien, der forlanger, at det antal biler, en given producent sælger, ikke i gennemsnit må overstige en vis mængde CO2. Foto: Getty Images/iStockphoto
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer