De kinesiske bilmærker skal kunne tilbyde noget, som danskerne ikke får, hvis de vælger blandt de traditionelle bilmærker.
Ellers vil danskerne fortsætte med at vende de nye mærker ryggen og vælge noget, de kender - såsom en Tesla.
Sådan lyder forklaringen på det foreløbigt sløve salg af kinesiske biler, der har præget salgslisterne siden årsskif...
Danske bilkøbere giver kineserne en kold skulder
...og især holder leasingselskaberne sig tilbage. Efter snart seks måneder med mange nye kinesiske mærker er salget forsvindende lille, for leasingbranchen tøver, og kunderne ender med en Tesla frem for et ukendt kinesisk mærke.

Nio er et af de kinesiske elbilmærker, der må konstatere, at starten i Danmark går langsomt. Her et klip fra den danske præsentation, ved bilen eftermarkedchef Dejvid Noinovic. Foto: Flemming Haslund
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer