23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske bilkøbere giver kineserne en kold skulder

...og især holder leasingselskaberne sig tilbage. Efter snart seks måneder med mange nye kinesiske mærker er salget forsvindende lille, for leasingbranchen tøver, og kunderne ender med en Tesla frem for et ukendt kinesisk mærke.

De kinesiske bilmærker skal kunne tilbyde noget, som danskerne ikke får, hvis de vælger blandt de traditionelle bilmærker.

Ellers vil danskerne fortsætte med at vende de nye mærker ryggen og vælge noget, de kender - såsom en Tesla.

Sådan lyder forklaringen på det foreløbigt sløve salg af kinesiske biler, der har præget salgslisterne siden årsskiftet. En række af de nye mærker var her allerede inden årsskiftet, men kigger vi på de første måneder af 2023, så afspejler salget, at leasingbranchen og danskerne i det hele taget tøver med at omfavne de nye kinesiske mærker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.281