Fritekstsøgning
Artikler pr. år:
Indholdstyper
-
Markedet for brugte biler er glohedt
Med over 49.000 transaktioner kom brugtbilmarkedet flyvende ind i 2022. Der er ikke registreret en højere omsætning af de brugte biler i årets første måned i nyere tid. Især brugte elbiler hitter
-
Efterspørgslen på Renault daler i Danmark
Renault har fået nye importører i Danmark - og med dem må missionen være klar. Efterspørgslen skal op, så den nedadgående tendens-kurve kan vendes.
-
Ryds Bilglas overtager HW Glas & Autoruder
Svenske Ryds Bilglas har overtaget det københavnske autoglas-værksted HW Glas & Autoruder i Valby. Dermed Ryds Bilglas oppe på 14 værksteder i Danmark.
-
Ny Polestar får specialudviklet platform: Bygget af Formel 1-ingeniører
Den kommende Polestar 5 får en helt ny og specialudviklet aluminiumsplatform, der skal give hidtil uset ydeevne. Bag konstruktionen står tidligere Formel 1-ingeniører.
-
Danske bilister mangler viden om bilers dataindsamling
, FIA Region 1, har lavet.
-
Sådan får autolakererne energikrisehjælp
Energibidraget skrives som 1000-nummer i Autotaks, hvor priserne på lakmaterialer også hæves ekstraordinært.
-
11 år gamle dieselbiler kan forbydes i miljøzoner
Partikelfilter giver dog fortsat adgang for dieseldrevne personbiler fra før 2011.
-
Analytiker om Renaults nye danske importører: Usædvanlig, men stærk konstruktion
Fra 1. maj overgår Renault-importen i Danmark til to store, udenlandske selskaber. Den konstruktion er ganske usædvanlig, lyder det fra brancheanalytiker René Tønder, der dog kalder det en stærk kombination – og det er der behov for.
-
Pava Danmark fyrer sprøjtecenter i Skive
Indehaveren af det tidligere Pava-værksted i Skive, Lars Weirsøe, mener, at han er fyret uden en forklaring. Få også Pava Danmarks svar.
-
Analyse: Bliv klogere på den uendelige diskussion om grønne og sorte biler
Bilaftalen om registreringsafgifter vakler. Eller gør den? Blev klogere på, hvad der er op og ned i debatten om, hvor grønne plugin-bilerne rent faktisk er.
-
GreenMobility bejler til erhvervslivet
Delebilstjenesten vil have flere erhvervsløsning til virksomheder.
-
Renault har fået ny importør i Danmark - hvad med Nissan og Mitsubishi?
De tre bilmærker i den såkaldte "Alliancen", Renault, Nissan og Mitsubishi, har fremlagt deres samlede 2030-plan. Hvor efterlader det de tre danske importører og forhandlere?
-
Navnenyt fra autobranchen: CAC/au2parts, Freetrailer og Toyota Service Birkerød
Hver uge bringer Motor-magasinet navnenyt fra den danske autobranche. I denne uge med nyt fra bl.a. CAC/au2parts, Freetrailer og værkstedschef Stefan Skov, der nu både er blevet partner og værkstedschef hos Toyota Service Birkerød og TSB Nordsjælland.
-
2022 bliver ladestandernes år
Salget af eldrevne biler stryger derudaf. Næste punkt på dagsordenen er fuld fart på udbygning af ladeinfrastrukturen, og flere aktører peger på, at 2022 bliver vendepunktet.
-
JURA: Pas på de digitale fælder
JURA: Nye regler for levering af digitalt indhold og digitale tjenester i autobranchen. Få overblikket her.
-
Ny mand i spidsen for grossisten AD Danmark - udvider med fire eks-FTZ'er
Nikolaj Jacobsen er tiltrådt som ny chef for det thansen-ejede grossistfirma AD Danmark. Straks fra start udvider han med fire nyansættelser – alle tidligere FTZ. En naturlig ekspansion, kalder koncernchef Bent Jensen ansættelserne.
-
Anders Skorstensgaard: De seneste to måneder har været udfordrende
Til midnat falder mundbindene. Anders Skorstensgaard regner ikke med, at alt så er tilbage på normalen. Vi må vente på, at smittetrykket falder og trafikken er tilbage på vejene, siger han.
-
Tidligere S-borgmester ny direktør for Dansk e-Mobilitet
Slagelses tidligere borgmester og medlem af Folketinget for Socialdemokratiet, John Dyrby Paulsen, er ny direktør for Dansk e-Mobilitet, det tidligere Dansk Elbil Alliance
-
Grøn markedsføring: Naturen er trukket ind på elbil-værkstedet
Jesper Kaa har tænkt utraditionelt for at give elbilejere en værkstedsoplevelse, hvor grøn natur er tænkt med i hele bygningen og helt ind til liftene.
-
Bilforhandler: Corona-perioden har bragt meget godt med sig
Kunderne har været fremme, og de har været købelystne, konkluderer Henrik Bollerslev, Lindholm Biler efter de to coronaår, vi har været igennem. Og han samler op: - Vi er blevet digitale, men vi har også lært, at vi skal huske den personlige kontakt.
-
Salg af grønne biler tager kæmpedyk
Salget i årets første måned er det dårligste januarsalg siden 2009. Faldet er på godt 8 procent i forhold til sidste år.
-
Dansk Energi tilbyder el-kurser for mekanikere
Interesseorganisation for energiselskaber i Danmark sætter fokus på sikkerhed ved arbejde på el- og hybridbiler.
-
LEDEREN I FREMTIDENS AUTOBRANCHE: First-moverne er kørt
Fremtiden kommer af sig selv - men fremtiden giver ikke succes af sig selv. Det er tid at analysere og lægge en plan. Og have modet til at udføre den, siger Flemming Haslund i magasinets leder.
-
GPS-trackere flytter ind hos luksusbilerne i My Garage
De ofte milliondyre biler hos My Garage får nu mulighed for at blive GPS-tracket, når firmaet Resen Mobiltek rykker ind hos luksusgaragen i Vejle.