23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Hver sjette henvendelse giver et salg – her er hemmeligheden

Hos Ronald Carlsen i Odense sælger de en bil for hver sjette kontakt, de får fra online-bytteprisberegneren fra Biltorvet A/S. Her afslører de, hvordan.

Det er en grå mandag morgen. Ved et lille rundt bord i udstillingslokalets førstesal hos Ronald Carlsen i Odense sidder direktør Michael Carlsen, der er anden generation i bilhuset. Rundt om sig har han to sælgere og en regnskabsmand. De gennemgår weekendens salg.

Ronald Carlsen topper listen på de forhandlere, som konverterer leads bedst via Biltorvets bytteprisberegner. Helt præcist ender 17,4 procent af henvendelserne fra beregneren med et salg. Det er også en af de forhandlere, som modtager flest henvendelser.

Bytteprisberegner fordobler trafik fra biltorvet.dk

”Vi er glade for byttebilsberegneren og kan klart mærke, at der kommer flere henvendelser fra Biltorvet den vej fra,” siger Michael Carlsen.

Regnskabsmanden tager efter en kort snak, syv sager fra weekenden med sig og forlader bordet. Herefter taler resten af bordet om dagens aftaler. Hver morgen mødes sælgerne med direktøren på denne måde for at lave status. Det er nemlig vigtigt at vide, hvad alle laver.

”Vi hjælper hinanden,” forklarer sælger Abdullah Altinok.

”Hvis jeg ikke kan mødes med en kunde pga. travlhed, eller jeg ikke er her, tager en anden over. Vi arbejder sammen, fordi vi har fællesprovision,” fortæller han.

Personlig kontakt
Udover morgenmøde og fællesprovision bliver samtlige leads kontaktet og helst personligt gennem telefonen. Her gælder kun én regel.

”Vi diskuterer aldrig priser eller giver et tilbud over mail eller telefonen – vi vil se bilen først. Et lead fra byttebilsberegneren ser vi først og fremmest som en kontaktmulighed. Vi ignorerer derfor fuldstændigt de forventninger, som kunden har angivet i bytteprisberegneren. Til gengæld siger vi heller aldrig nej på forhånd – vi tager alt i bytte,” lover Michael Carlsen.

I stedet for koncentrerer bilhuset sig om at få lokket kunderne ned i butikken.

”Når først kunderne er i butikken, er det lettere at få talt sig ind i, hvad det er, de har brug for. Nogle gange viser det sig, at deres byttebil skal dække udbetaling til en ny bil, og forventningerne derfor er sat højt. Her har vi andre muligheder, fx at få dem til at vælge en anden bil eller en anden finansiering,” forklarer Abdulla Altinok.

Læs mere om bytteprisberegneren her

Få det bedste ud af dine leads

Biltorvets statistikker viser, at der er stor forskel på, hvad forhandlerne får ud af leads fra byttebilsberegeneren. På baggrund af interviews med de forhandlere, som klarer sig bedst, har Biltorvet samlet disse fem gode råd:

  1. Se beregneren som et værktøj til at få lokket kunderne ned i butikken. Dette kan ikke gentages nok.
  2. Hæng dig ikke for meget i de priser, som kunden forventer. Erfaringerne viser, at kunderne forventer ret høje priser for byttebilen. Hvis beregneren giver et spænd på mellem 30-40.000 kroner, forventer de måske 45.000 kroner og ikke 30.000.
  3. Ofte viser det sig, at byttebilen blot skal kunne dække en portion af omkostningerne på den nye bil, typisk udbetalingen. Her har du mange andre muligheder for at skrue, men det kræver en tæt dialog - så lok kunden ned i butikken. 
  4. Lad være med at diskutere priser overhovedet i din kommunikation med kunderne, og forsøg i stedet først og fremmest at få kunden ned i din butik, og så kan du tage den derfra. Statistikker viser, at der bliver solgt en bil for hver 1,2 gange, en kunde besøger en bilbutik. Så: Lok kunden ned i din butik!
  5. Sig aldrig nej på forhånd – men tal kunden ned i din butik, så I kan tage en kvalificeret snak om deres byttebil og forventninger.
Auto IT
Skagensgade 1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Send til en kollega

0.047