23948sdkhjf

Autoplus gør livet lettere for autoværkstederne

Der er mange fordele ved at blive medlem af Autoplus. Bl.a. tager Autoplus sig i vid udstrækning af de opgaver, der ikke er blandt automekanikernes kernekompetencer - f.eks. kampagner på sociale medier. Konceptet er generelt kendetegnet af, at medlemmerne frit kan vælge de dele af kædekonceptet, der passer til deres behov.

Autoplus er en del af Auto-G, som er en landsdækkende grossistkæde med 37 afdelinger i Danmark. Kædekonceptet Autoplus tilbyder medlemmerne mange fordele. Kæden omfatter i dag mere end 107 frie autoværksteder fordelt over hele landet, og værkstedskæden har derfor mulighed for at servicere og reparere alle bilmærker efter bilfabrikanternes forskrifter uanset hvor i landet, kunderne befinder sig.

Autoplus lægger meget vægt på, at man bevarer sin selvstændighed som autoværksted, når man bliver medlem, påpeger Claus Ottesen, der er kædechef i Autoplus Danmark.

”Vores grundprincip er Frit værksted - Frit valg. Værkstederne kan frit vælge de dele af kædekonceptet, som de mener passer til netop deres værksted. Det er en tilgang, vi har valgt, i erkendelse af at det er forskelligt, hvad de enkelte værksteder har brug for, og hvad der bidrager til netop deres vækst. Derfor kan de vælge til og fra, så kædekonceptet bliver skræddersyet til netop dem og deres behov,” siger Claus Ottesen, som understreger, at medlemskabet af Autoplus er til lave, attraktive priser - og det gælder også kundestyringssystemet Gplan, som Autoplus selv vover at kalde Danmarks bedste og billigste kundestyringssystem.

Et andet kendetegn for Autoplus er, at det sikrer et tæt og personligt forhold til grossisterne. De er tæt på hinanden lokalt, og det sikrer den lokale forankring for værkstedet.

Værkstederne udvikler sammen med Autoplus

Værkstederne er også med i udviklingen af Autoplus for at sikre, at værkstedskæden altid er opdateret i forhold til udviklingen og de behov, der opstår.

”Vi udvikler vores løsninger og ydelser i samarbejde med værkstederne. De er med i udviklingen af Autoplus og bliver ikke en lille brik i et centraliseret styresystem,” siger Claus Ottesen.

Autoplus er i konstant udvikling og noget af det nyeste er, at et medlemskab fremover også omfatter Proline E Center. Proline E Center er Auto-G’s grønne værkstedskoncept, som har specialiseret sig inden for el- og hybridbiler.

I Autoplus-konceptet indgår også kurser, værkstedskontrol, markedsføring, online booking, autohjælp, miljøservice, fordelagtige aftaler og meget mere. Man kan blive aflastet for mange af de ting, som man ikke har lyst til at bruge så meget tid på.

”Lad os bare sige det ligeud - ude på værkstederne vil de helst arbejde i motorrummet på en bil. Alt det andet med regnskaber, hjemmesider og Facebook - det er ikke øverst på interesselisten. Men det er her, vi også kan hjælpe,” siger Michael Kratz, der arbejder med kommunikation og marketing for Autoplus.

Medlemmer af Autoplus får direkte adgang til hjælp med bl.a. udvikling af hjemmesider og sociale medieplatforme. Michael Kratz har eksempelvis lavet over 30 Facebook profiler for forskellige værksteder.

”Vi laver faktisk alt inden for det, man kalder online markedsføring. Hvis et værksted f.eks. gerne vil have lavet en Facebook kampagne, så træder vi til som en del af vores service. Værkstedet betaler selv for kampagnen, men vi udfører kampagnen for dem. Vi gør livet lettere for værkstederne,” siger Michael Kratz.

Om Autoplus

Værkstedskonceptet Autoplus er et allround kædekoncept og et tilbud, som Auto-G tilbyder de enkelte værksteder, og der er mange fordele ved at være en del af flokken. Kædekonceptets grundprincip er: Frit værksted – Frit valg, og det betyder, at værkstederne frit kan vælge hvilke dele af det overordnede kædekoncept, som de mener, passer til netop deres værksted.

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078