23948sdkhjf

Sådan kan en finte om skadesbiler opstå

Hvis forsikringsselskabet ikke får opgjort bilen korrekt og totalt, kan den holdes under reparationsgrænsen og sælges til genopbygning, hvilket er mere gunstigt end som totalskadet.
Forsikringsselskaber sælger mange skadede biler til værksteder både i og udenfor Danmark, samt til autoophuggere, der herefter ofte eksporterer dem til udlandet. Nogle af bilerne kommer tilbage til Danmark og bliver solgt som genopbyggede brugte biler, efter at ny afgift er betalt.

En ekstra gevinst – eller finte, om man vil – omkring salg af skad...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Volkswagen udvider på Fyn: Bedre plads på værkstedet skal give kortere ventetid
Brugtvognsmarkedet har stabiliseret sig
Profil skifter fra JP Group til SBS Automotive
Nye tal: Hver femte familie har mere end én bil
Nye i jobs hos bl.a. FTZ og Semler
Importørernes Mads Rørvig i Q&A: - Afgiften på biler er på vej til at blive lavere
Andre Nordiske Medier
Transportmagasinet
Søfart
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.172