23948sdkhjf

UGENS LEDER Er du klar til at tabe 92 procent?

En rapport, der netop er offentliggjort, konkluderer, at firmaer i bilbranchen er på vej til at tabe 92 procent af deres indtjening, hvis de ikke på alle måder satser på digitalisering. Skræmmende læsning, konstaterer redaktør Flemming Haslund.

DET ER HELT lige meget i hvilken retning, vi kigger: I autobranchen – og i hele samfundet faktisk – tales der om digitalisering. Digitaliseringen er her allerede, men den vil år for år, måned for måned, dag for dag bliver stadigt vigtigere.

 

LEDER

HVIS JEG NU siger bestilling af service og reparation på nettet, salg af nye biler på nettet – og brugte biler også - alle former for services, retten til bilers data og ikke mindst den store del af branchens samlede forretning, der samles under ordet agent-modellen. Så har alle disse udfordringer – men jo også muligheder – ét til fælles: Nemlig digitalisering.

 

”En rapport fra i onsdags slår fast, at virksomhederne står til at miste 92 procent af deres indtjening. 92.

 

OG DET VED vi jo dybest set godt. Men i denne uge blev digitalisering atter et centralt ord i en rapport, der netop er offentliggjort, Bilbranchen DI har hos det engelske analyseinstitut ICDP bestilt en rapport, der beskriver branchens fremtid. Skræmmende læsning med mange konklusioner, men én stikker op over alle de andre: At virksomhederne står til at miste 92 procent af deres indtjening. 92.

MEN MINDRE ALTSÅ, der gøres noget. Og den fælles overskrift for dette ”noget” er netop digitalisering, påpeger rapporten.

DITIGALISERING ER EMNET, der går igen i denne uges udgave af Motor-magasinet. Vi gennemgår Bilbranchens rapport, temasiderne orienterer om alt fra nye digitale værktøjer til transparens på skadesmarkedet via data og nødvendigheden af at slette brugeres dataspor i brugte og prøvekørte nye biler. Og vi taler med forfatteren af en ny branchebog, der netop har digitalisering som krumtap for mulighederne.

SOM SUPPLERMENT TIL avisen følger specialmagasinet Autogrossister & Værksteder, der analyserer og sikrer overblik over vores branchen lige nu og i de kommende år. Eksperter, topchefer og kommentatorer har et budskab til fælles: At digitaliseringen over alt er afgørende for stadig fremdrift – eller sagt på den dystre måde: For overlevelse.

Kommenter artiklen (1)
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.093