23948sdkhjf

LEDER Værkstedsbåden rokker

Der er travlhed ude under liftene lige nu. Der er nok at lave lige nu, fordi vi omtrent alle er tilbage på jobbet, og så skal der køres i bil på arbejde, konstaterer redaktør Flemming Haslund i sin leder i magasinet Autogrossister & Værksteder.

LEDER

JEG NÆVNER LIGE: Agentmodellen, retten til bilernes data, prisstigninger på reservedele, mangel på arbejdskraft, autogrossister. Og oven i alt dette den genopblussede debat om den samlede autobranches troværdighed.

DER ER AL grund til lige at læne sig tilbage, tage en dyb indånding og forsøge at skabe sig et overblik over det hele. For værkstedsbåden rokker her i indgangen til efteråret.

OGSÅ I NYBILBRANCHEN sukkes der; først og fremmest fordi salget af nye biler er på vej mod kun 200.000. Det er skuffende efter et coronaår, hvor der burde være grobund for salgsfremgang. Men salget hænger i bremsen - bl.a. på grund af manglen på mikrochips

MEN NÅR DER ikke sælges så mange nye biler, får de brugte lov at køre længere. Og det mærker man faktisk ude under liftene - meldingen er, at der er nok at lave lige nu, fordi vi omtrent alle er tilbage på jobbet, og så skal der køres i bil på arbejde - ja, mange har enddu under corona skiftes fra tog/bus til egen bil.

SÅ JA - DER er grund til optimisme lige her og nu. Men ude i fremtiden - der lurer agentmodellerne, udfordringen med retten til bilers data etc.

FOR AT SKABE det store overblik har vi samlet et hold af eksperter og branchekendere i denne specialudgave af Motor-magasinet med titlen Autogrossister & Værksteder. Her er alle problem-formuleringerne, analyserne og bud på bud på, hvordan man i grossist- og værkstedsbranchen kommer videre. Og det enten man vil være dygtigere som ejer til at drive sin forretning, eller man som ansat vil styrke sin karriere.

PÅ DEN MÅDE vil magasinet gøre sit til at forhindre, at man kæntrer.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.125