23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

I 2025 sælges hver femte bil online

Den danske bilbranche går en hård tid i møde. Omkostningerne er i øjeblikket alt for høje, værkstederne for små og for langsomme. Og lige om hjørnet lurer en stribe kinesiske aktører, Sådan forudser Morten Hannesbo, en af danskerne med den højeste placering i den internationale bilverden.

2020'ERNE Den danske bilbranche går en hård tid i møde. Omkostningerne er i øjeblikket alt for høje, værkstederne for små og for langsomme. Og lige om hjørnet lurer en stribe kinesiske aktører, der er så dygtige, at de svageste af de etablerede klassiske bilmærker vil tabe massive markedsandele.

Det lyder som en ond drøm. Men forudsigelsen kommer fra en mand, der kender branchen både udefra og indefra. Han er CEO for AMAG Group AG, den schweiziske pendant til Selmer. Vi har fanget 58-årige Morten Hannesbo på en knitrende mobiltelefon fra Schweiz for at få hans kontante bud på, hvad der venter fremtiden for de ansatte i bilbranchen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12