23948sdkhjf

UGENS LEDER - ...om indtjeningen som Årets Bil peger på

Kåringen af Årets Bil er en rettenor for hvor udviklngen bærer henad - og hvor pengene i vores branche gemmer sig, siger Motor-magasinets chefredaktør, Flemming Haslund.

LEDER

VOLKSWAGENS SATSNING PÅ elbilmarkedet, ID.3 løb med det hele i kåringen af Årets Bil i Danmark 2021. Med i alt 150 stemmer fra de 22 jurymedlemmer var der ingen vaklen noget sted. På andenpladsen – men langt bagude – kom Seat Leon og dernæst Toyota Yaris.

INTERESSANT ER DET, at bilen, der vandt er en ren elbil, bilen på andenpladsen findes også som plugin-hybrid, mens tredjepladsen gik til en bil med traditionel hybrid. På den måde afspejler de tre pladser den tekniske udvikling – og angiveligt også efterspørgsel - ind i 2020’erne.

PÅ DEN MÅDE er kåringen af Årets Bil i Danmark nemlig alene en vejledning for bilkøbere. Den er også en – om end ikke facitliste – så dog en tydelig rettesnor for os i autobranchen om, hvor udviklingen bærer henad. De – eller rettere vi 22 jurymedlemmer – stemmer jo på bilkøbernes vegne. Og dermed er udviklingen sat i relief:  

DERMED ER KÅRINGEN også et fingerpeg om hvilke biler, kunderne kommer ind i butikkerne og spørger efter til næste år. Og derfra er vejen kort til hvilke type biler, der så bestilles tid til service og reparation på værkstederne straks derefter. Så hvis nogen skulle have overset det – så blev det tirsdag denne uge understreget yderligere.

SÅ KÅRINGEN ER med til at gøre det lettere at sikre eller forbedre sin fremtid i autobranchen – som virksomhedsejer, men også som ansat. Her endnu et tegn på, hvor vinden blæser henad.

PÅ DEN MÅDE er magasinet Vores Autobranche, der følger med Motor-magasinet denne uge, så aktuelt som noget. 60 siders specialmagasin, hvor vi i samarbejde med tre af branchens største organisationer, kigger ind i 2020’erne og leder efter pengene i den grønne omstilling efter corona.

Kommenter på artiklen (1)
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.142