23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Toyota vil sælge mobilitet

Delebiler er blot første skridt i en offensiv nye satsning, som markerer Toyotas globale overgang til at være mobilitets-tjenesten Kinto. Der var premiere og lancering i Danmark sidste uge

DEL Sidste uge lancerede Toyota i Danmark en delebilstjeneste i Danmark under navnet Kinto. Men delebilerne er kun en lille del af konceptet, fortalte Toyota ved lanceringen. Toyota kalder selv Kinto for et nyt skridt i deres udvikling som global virksomhed, for den japanske kæmpe er med egne ord ved at transformere sig fra bilproducent til mobilitetsvirksomhed. Toyota vil fremadrettet benytte sit nye, dedikerede mobilitetsbrand, Kinto, som en slags paraply for virksomhedens mobilitetstjenester, der skal appellere til alt fra enkeltpersoner til erhvervskunder, byer og offentlige institutioner.



Selv om Kinto er et globalt tiltag med fem retninger, bliver den i Danmark kun indledt med koncepterne Kinto Share, der er et delebilskoncept, og Kinto Flex, som er fleksibel udlejning i en kortere periode. Det er koncepter, som de selv siger sigter bredt.



- Mobilitet for alle dækker en grundlæggende tanke om, at alle har ret til mobilitet, så vi forventer at dække alt fra studieboliger til seniorfælleskaber med Kinto Share, og med Kinto Flex ønsker vi at ramme alle de kunder, private såvel som erhverv, der efterspørger mere fleksible løsninger, siger Bo Svane, der er mobility manager i Toyota Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141