23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kinesiske Maxus - nu også med servicechef

Maxus, det kinesiske elbilmærke med varebiler, er nu i gang i Danmark for alvor. Mærket har netop ansat servicechef Steffen Møller Andersen som ansvarlig for eftermarkedet.

SERVICECHEF Fra at lede uddannelse af serviceteknikere hos Hyundai med både el og fossile biler til et job som servicechef for et mærke udelukkende med elbiler, nemlig Maxus.

Det er karriereskiftet for 55-årige Steffen Møller Andersen, der den første oktober startede i sit nye job. Møller Andersen er ansat af RSA Danmark, der er datterselskabet af det norske RSA, der bl.a. har importen af de kinesiske elbiler Maxus til Norge og Danmark.

Så ansat som servicechef hos RSA med ansvaret for elbilerne Maxus.

- Jeg har jo en autoteknisk baggrund, fortæller Møller Sørensen, og har en særlig interesse i den grønne udvikling. Så da Steffen kaldte (Steffen Vilstrup, landechef for RSA Danmark, red.) var det ikke svært at sige jatak.

- Hos Hyundai havde jeg ansvar for uddannelse i det hele taget og senest med særligt henblik på sikkerhed ved servicering og reparation af el og hybridbiler. Den erfaring kan jeg jo i den grad tage med mig til Maxus.

- Det er min passion at enkeltgøre, hvad der skal til at handle med og reparere elbiler, som Steffen Møller Andersen formulerer det.

Desuden har Maxus i Danmark netop ansat Dorte Vinter Larsen som salgskoordinator.

Det kinesiske elbilmærke startede her i landet for alvor her i landet

Vi har passeret de 350 biler

BREAKING
{{ article.headline }}
0.133