23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Som fri forhandler er mulighederne større

Blandt mærkeforhandlere, der er skiftet til at blive fri forhandler/frit værksted, er Niels Georg Ejlersen, Sorø. Han ser fordel på fordel ved det nye samarbejde med CarPeople.

CARPEOPLE Nu skriver bilhuset Geord Ejlersen & Søn igen historie og bliver en del den hurtigt voksende værkstedskæde, CarPeople. Beslutningen er truffet med indehaver Niels Georg Ejlersen - han glæder sig til at være en del af det nye fællesskab. Han fortæller:

- Som mærkeforhandler var det jo nemt: En Autologik kom med otte biler ad gangen - og så var det jo bare at sælge dem. Det var en dejlig tryg tilværelse. Og da jeg så sagde mig forhandlerskab op, stod jeg pludseligt der: Hvor filen skal jeg få biler fra. Og hvilke biler, skal det være - der er jo så mange biler at vælge i mellem. Men dér fik jeg hjælp af CarPeople.

- Noget andet var så udgifterne. Udgifterne som mærkeværksted bliver bare ved med at stige, uden at omsætningen følger med. Så jeg har længe kunnet fornemme, at vi skulle ændre kurs. Da CarPeople henvendte sig, var det som et kald fra himlen. Jeg oplever CarPeople som en enorm stærk organisation.

- Det er tydeligt at mærke, at CarPeople lægger mange kræfter i, at vi skal sælge biler solidarisk. De er den eneste kæde, der hjælper medlemmerne med at skaffe biler, og så er der en klar forståelse for, at vi er stærkere i fællesskab. Så hvis en kunde køber en bil hos CarPeople i Nordjylland, gælder serviceaftalen også hos os her i Sorø.

Som andre mærkeværksteder oplevede Georg Ejlersen & Søn, at kravene om investeringer i bilhuset fra de autoriserede importører bliver konstant skrappere, mens mulighederne for indtjening daler.

Niels Georg Ejlersen glæder sig til at kunne udvide kundegruppen, når virksomheden går fra at være mærkeværksted til full-service-værksted. Han siger:

- Der er rigtig mange kunder, der har fravalgt os på grund af VW- og Seat-skiltene på facaden. Der er et enormt stort marked for service af almindelige biler. Det har været vigtigt for mig, at alle vores trofaste kunder igennem generationer fortsat er meget velkomne, og de vil ikke kunne mærke nogen forskel i personalet eller servicen, forsikrer Niels Georg Ejlersen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14