23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Der er penge i serviceaftaler

Autogrossisten au2parts har indledt en kursusrække for værksteder, der vil udvide forretningen med serviceaftaler og abonnementer.

KURSUS Grossisten au2parts har udviklet en "regnemaskine," der kigger ned i den enkelte bils servicebehov på det eksakte tidspunkt en aftale efterspørges. det skal hjælpe værkstederne med at få sat yderligere gang i servideaftaler.

- Det betyder, , at vi kan lave en serviceaftale på en brugt bil, der er lige så nøjagtig som var det en ny bil. Alt der skal skiftes, som det fremgår af serviceplanen regnes med efter au2parts au2web-katalog. Det samme gælder selvfølgelig for den tid, der er givet til opgaven., forklarer kædechef René Lang. Han understreger, at værkstedet dermed hurtig kan få et overblik over hvad prisen på en aftale er uden at gætte sig til eller at regne med gennemsnitspriser på tværs af forskellige bilmærker og -modeller.

René Lang forklarer videre:

- au2sab beregner den rigtige pris, sådan at værkstedet ikke sætter penge til, men heller ikke snyder kunden. Programmet kan tilgås direkte fra au2web-kataloget, og derved kan man hurtig lave et tilbud, samtidig med at man gør fakturaen færdig til kunden. En god dialog sammen med afleveringen af bilen er altid det bedste.

Der er dog også koblet et backoffice på systemet, der kan hjælpe med opfølgning og tilbudsgivning, samt være behjælpelig med at svare på henvendelser, der kommer direkte fra onlineversionen.

Ivrige værksteder

René Lang erkender, at det er en , at det for mange værkstedsindehavere er en ny måde at tænke forretning på.

- Heldigvis er den tøven, der er mht. at tegne serviceaftaler, mest af hensyn til kunden, hvilket har ledt os til den konklusion, at vi simpelthen har Danmarks flinkeste værksteder. Den placering som autobranchen har i troværdighedsstatistikken kan vi slet ikke genkende, når vi taler med værkstederne på disse kurser eller for den sags skyld i dagligdagen.

- De afholdte kurser har været en meget fin rejse fra skeptiske værksteder til værksteder, der går med en "nu skal vi f... til i gang med det her."

Men der er dog en pointe, som René Lang fremhæver:

- Det er dog også vittigt at påpege, at når man skal til og prøve kræfter med nye ting, må man ikke lade sig slå ud af, at det ikke er alle lodder, der er gevinst på.

 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172