23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Trend: Fra tønder til stativer

Værkstederne har brug for mindre emballager og flere produkter til individuelle motorer, der tilgås let via baginboks-beholdere på stativ.

LAGERFØRING Samme bil på liften kan kræve en anden olie, end den fik på sidst, den var til service, fordi bilfabrikkerne ændrer på specifikationerne. Det er virkeligheden, som værksteder skal tilgå korrekt. Og det kræver en opdateret og vidende leverandør.



Derfor leverer smøremiddel-importøren AiS Danmark og de tilknyttede grossister i stigende grad stativer med typisk 20 liters emballage - nu også som baginbox - i stedet for tønder med olie til sine kunder.



- Udviklingen i markedet går hurtigt, og vi hjælper værkstederne med at indrette sig efter deres individuelle behov i forhold til deres kundesegmenters biler, siger direktør i AiS Danmark, Henrik Mortensen, der importerer Eurol olieprodukter til Danmark.



For eksempel har Peugeot ændret brug af olie fra 5W-30 til 0W-30, og så er det ikke så smart for et værksted at have for meget 5W-30 på lageret. AiS Danmark ser i stigende grad en tendens til, at bilfabrikanter forskriver 0W-20 og 0W-30 olier, og firmaet har lige introduceret en olie med en viskositet helt nede på 0W-16, der foreskrives til nogle nyere hybridbiler.



- Vi sælger stadig mange 200 liters tønder, men fra at have olie på tønder foretrækker værkstederne efterhånden 20 liters bokse i et større, og påkrævet, sortiment, der er nemme at tappe fra via vores stativ-løsning. Men det er klart, at mindre emballager helt ned i enliters dunke med specialolier koster mere end storkøb i tønder. Omvendt skal værkstederne i dag lynhurtigt kunne tilpasse lageret til udviklingen i bilparken hos kunderne, siger Henrik Mortensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111