23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Klædt på til mere bilsalg på Facebook

Auto IT skyder et nyt digitalt våben ud til bilforhandlerne med mere offensiv brug af Facebook til annoncering.

BILSALG Tre ud af fire danskere besøger Facebook flere gange dagligt, og det giver i høj grad autobranchen mulighed for at interagere med potentielle bilkøbere. Nu tilbyder en af branchens it-leverandører, Auto IT gratis at skyde betalte annoncer afsted på Facebook for bilforhandlere, der i forvejen annoncerer på biltorvet.dk.

Med den nye digitale reklamepakke får bilforhandlerne således mulighed for at udvide deres digitale salgsvindue og få en større eksponering af salgsbilerne på et medie, som kunderne besøger flere gange dagligt. Derudover har Facebook en række fordele, idet man kan ramme de helt rigtige kunder, der præcist søger den bil, forhandleren har til salg.

Helt præcist betyder det, at samtlige salgsbiler fra en forhandler på biltorvet.dk også køres over på Facebook, hvor de sættes op som sponserede annoncer, altså som betalte annoncer.

En del af de penge, som bilforhandleren i forvejen betaler for at få bilen promoveret på biltorvet.dk, bliver således brugt på annoncen på Facebook. I pakken er også muligheden for automatiserede opslag på forhandlerens egen Facebookside.

Trafikken fra forhandlernes annoncer sendes til annoncen på biltorvet.dk, hvilket giver øget trafik på sitet og en bedre rangering på Google til alles bedste.

Dette sker i en digital strategi fra Auto IT, hvor bilforhandlere bliver klædt bedst muligt på i den nye virkelighed, hvor bilkøbere er mere online og på sociale medier.

- Vi er bilforhandlernes eget IT-selskab og er kun sat i verden for at hjælpe bilforhandlere med at sælge biler bedre. Derfor er det helt naturligt for os at kaste flere fordele i at annoncere på vores fælles salgsportal biltorvet.dk. På den måde kan vi bedst muligt ruste forhandlerne til den nye digitale virkelighed, hvor bilkøberne er online mere end nogensinde, og derfor skal fanges der, siger Product Owner for biltorvet.dk Tim Kongsbach. Han fremhæver en anden grund:

- Det er også for at gøre opmærksom på, at vi har gennemgået en transformation og nu er et fuldblods mediebureau, der kan hjælpe bilforhandlere med avanceret digital markedsføring hele vejen rundt, uden at forhandlerne behøver gøre sig til eksperter i det. Vi har tonsvis af erfaring og et enormt datagrundlag i biltorvet.dk, som kan udnyttes på smarte måder, og det kommer alle forhandlerne, som annoncerer på biltorvet.dk, til gode - vi kender brugerne og kan målrette annoncer som aldrig før, gør han opmærksom på.

Produktet kalder Auto IT for Facebook Free.

Også gratis opslag

- Når en bilforhandler bestiller Facebook Free, bliver han kontaktet af os, så vi sammen kan sætte målretningen af annoncerne op og afstemme forventninger og ambitioner, lover Tim Kongsbach. Han oplyser, at 150 forhandlere pt. er i gang med annoncer via Facebook Free.

Systemet indeholder, udover annoncerne, også muligheden for, at biltorvet laver deciderede opslag om bilerne på forhandlerens egen Facebookside, atter uden beregning. Alle annoncer og opslag på Facebook vil være med bilforretningen som afsender.

Derudover kan forhandleren også få et katalog med salgsbiler sat i sving på Google, i det som kaldes Google My Business, der vises, når folk googler ens virksomhed.

Kommende som eksisterende forhandlere på biltorvet.dk skal blot kontakte Auto IT for at få deres annoncer og opslag sat i sving på Facebook.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078