23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Priskrig blandt værksteder: Quickpoint går efter Skorstensgaard

Kæden QuickPot skifter navn, men det gi’r næppe den store genlyd. Det gør det til gengæld, at Quickpoint, som er det nye navn, nu kører en konsekvent vi-vil-være-billige-strategi.

PRISKRIG "Vi går under alle danske værkstedspriser."

Det er det store budskab, som værkstedskæden , INterdan-ejede Quickpoint - det tidligere QuickPot - nu melder ud. Og da den konkurrerende kæde Skorstensgaard længe har kørt en tilsvarende priskampagne under overskriften "Tyske værkstedspriser," er priskrigen blandt danske autoværksteder brudt ud med et kanonbrag.

Quickpoints krigserklæring kommer i kølvandet på et navneskift - skiftet fra navnet QuickPot, som egentlig stammer tilbage fra 1993, da kæden især koncentrerede sig om udskiftning af udstødninger inkl. lydpotter.

- Men nu fylder lydpotterne meget lidt på vores fullservice-værksteder, så derfor vil vi gerne have et navn og logo, som både illustrerer, at vi er en moderne virksomhed og samtidig viser vores værdier, forklarer Steen Haugaard Fransen, der er direktør i kæden.

Nyt navn og nyt logo - det giver næppe den store genlyd hos de konkurrerende værksteder rundt om i landet. Men det gør den fornyede prispolitik, der følger med; Quickpoits "vi-vil-være-billigst"-strategi.

Haugaard Fransen forklarer videre:

- Quickpoint lever af tilfredse kunder, og derfor vil man altid opleve en ærlig dialog hos os. Vi er tilgængelige og hurtige, men allervigtigst: Vores mål er, at kunderne oplever, at hos os får man mest værdi for pengene. Så nu tager vi vores kundeservice et skridt videre og tilbyder en ny prispolitik, som helt konkret betyder, at kunderne altid vil få det bedste tilbud og pris hos os, formulerer direktøren og gør budskabet glasklart sådan her:

- Quickpoint går under alle danske værkstedspriser, som udføres inden for landegrænserne. Dette gælder tilbud fra konkurrerende værksteder i samme kommune.

Så er banen da kridtet op.

Men er Quickpoint nu billigst
Et konkret priseksempel fra Quickpoint er aircon-service - 695 kr. lover Quickpoint for servicering af aircon eller klimanalæg inkl. påfyldning af væsker samt et 10-punkts såkaldt komforttjek med bl.a. påfyldning af sprinklervæske og kontrol af motorens væsker.

Søger man på portalen Autobutler, kan man få et aircon-tjek for kr. 549 kr., men her er ingen ekstraydelse med dæktryk eller andet. Også Skorstensgaard har et tilbud - her er prisen 899 kr., uden at det dog specificeres, om der følger andet med.

Service som abonnement
Quickpoint arbejder dog med andet end pris. Et par eksempler: Firmaet med det nye navn forlanger 1895 kr. for et service med 42 punkter. Denne service sker med fast månedlig betaling, 189 kr. over 12 måneder. Altså sercide service som abonnement.

Desuden Videre lokker Quickpoint med gratis lånebil - det man som kunde skal betale er 125 kr. pr. dag i forsikring.

Videre kan man som kunde skabe sig overblik og bestille online. Dermed spiller Quickpoint på hele klaveret og altså ikke bare på lav pris.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157