23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Værkstedsmand kritiserer brug af alternative dele

Ny stil kan bringe mange bilejere i en uønsket situation med hensyn til nyvognsgarantien, mener bornholmsk reservedelsveteran.

RESERVEDELE Flemming Mikkelsen, som har været i autobranchen siden 1984, har de sidste 4,5 år været reservedelsansvarlig på et bornholmsk autoværksted, som i en årrække har været mærkeforhandler, men i dag er et frit værksted.

- I den egenskab krydser jeg jævnligt klinger med taksatorer. Sidste omkostningsbesparende foranstaltning er Tryg mester for, siger Flemming Mikkelsen til Motor-magasinet.

- Ved en smadret forrude vil biler, som er mere end to år gamle eller har kørt mere end 80.000 kilometer kun dækkes med uoriginale dele, det vil sige rude og rudelim, forklarer Flemming Mikkelsen og viser rapporten med bemærkninger fra Tryg på den pågældende bil.

Garanti-kvaler

- Jeg mener, at dette kan bringe mange bilejere i en uønsket situation med hensyn til nyvognsgarantien. Flere bilmærker har en garanti, som rækker længere end to år. Bilproducenterne har klare retningslinjer for eksempelvis hvilken rudelim, der må anvendes, for at opretholde fabriksgarantien. Men her skeler forsikringsselskabet udelukkende til prisen, mener Flemming Mikkelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|