23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Corona giver autobranchen dens digitale gennembrud

Der er én gennemgående forklaring på, hvorfor det nu generelt går bedre for værkstederne end lige da corona-krisen brød ud. Den samlende forklaring er online-booking.

CORONA-UDVIKLING - Vores værksteder i Bosch Car Service-kæden melder nu om normal aktivitet og nogle melder endda om større aktivitet, så vores værksteder ser lyst på fremtiden. Vi har netop lanceret online-booking, hvor kunderne nemt og hurtigt kan bestille på nettet. Det har vist sig, at det var på det helt rigtige tidspunkt, vi satte dette nye tiltag i gang.

Ordene er Jacob Mortensens, kædechef for Bosch Car Service her i landet. Normal aktivitet, ja endda nogle steder endda større aktivitet, er opsigtsvækkende midt i en coronatid, hvor tilbagegang ellers har været det gennemgående ord siden krisens start i begyndelsen af marts. Der findes fortsat ikke en samlet oversigt over autobranchens og her værkstedsdelens status. Nyeste tal stammer fra organisationen Dansk Bilbrancheråd, der har foretaget en repræsentativ undersøgelse blandt sine medlemmer i perioden fra den 21. til den 23. april.

Det helt overordnede tal i undersøgelsen er 15, nemlig 15 procents omsætnings-tilbagegang blandt de 147 værksteder, der deltog i undersøgelsen. 15 procent tilbagegang er imidlertid et udtryk for, at det faktisk går fremad, idet det tilsvarende tal ugen før 24 procent og yderligere en uge tidlige var tallet 45 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.178