23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Derfor overlod jeg skaden til RKS Pladeteknik

KJ Autoteknik i Aalborg ville ikke binde an med at rette en dørskade og har dårlige erfaringer med at køre biler ud af huset til skadescentre.

FORKLARING Kristian Jensen, indehaver af Autoværkstedet KJ Autoteknik i Aalborg, så den nystartede niche-virksomhed RKS Pladeteknik omtalt i en karrosseri-gruppe på Facebook. Få minutter senere havde han lavet den første aftale med den mobile karrosseri-tekniker Rune Pedersen om at komme på besøg på værkstedet.

- Jeg har længe eftersøgt en løsning som denne med at få besøg af en plademand. Her på værkstedet har vi kun moderate evner i skadesudbedring, men kunderne forventer, at vi kan lave det. Så jeg er glad for ikke at skulle køre en skadet bil ud af huset til et specialiseret skadesværksted ude i byen, siger Kristian Jensen.

Han fortæller, at han faktisk aldrig nogensinde har haft succes med at lade skadede biler reparere ude, fordi håndteringen ikke er professionel nok - og nogle gange er der gået tre uger, inden bilen kommer retur.

Ideelt: Nul reklamationer

Op til besøget af RKS Pladeteknik har han samlet to skader, begge på sider og døre, den ene på en Renault Master, hvor RKS Pladeteknik skal skære en dør til - altså en større operation. Derfor har Rune Pedersen også fået god plads på en lift bag i værkstedet.

- Det er første gang, Rune er her. Det bedste for mig vil være, hvis han kan håndtere hele denne skade for mig og min kunde, uden at der går noget galt. Hidtil, ved reklamationer af skadesarbejde, har jeg skullet håndtere, og også nogle gange betale, for andres skadesarbejde, siger Kristian Jensen. Han har naturligvis tænkt sig lige at tjekke Runes Pedersens arbejde visuelt inden aflevering til maler.

Gerne fri for skadesarbejde

Kristian Jensen har også ladet RKS Pladeteknik lave skadesrapporterne og kunne godt overveje at bruge Rune Pedersen til at lave skadesrapporter fremadrettet på distancen via fotos mv.

- Det handler jo også om logistik fra min side - nogle gange skal bilerne også samtidig have lavet service. Det vil være rart, hvis jeg lige kunne få ekstra 500 kroner, fordi Rune er bedre til at få alt med i skadesrapporten, end vi selv er, siger Kristian Jensen.

Han ville i øvrigt helst være helt fri for at få indleveret skadede biler til reparation.

- Det giver ikke andet end bøvl, for især de store forsikringsselskaber er ikke til at hugge eller stikke i med hensyn til timepris-betaling. Forleden var jeg så rasende over en møgbehandling af en taksator, der dikterede 120 kroner under min i forvejen lave timepris, at jeg kunne have rykket hovedet af nogen - det er pinligt, at forsikringsselskaberne vil være det bekendt. Men jeg føler, at jeg ikke kan sige til en kunde, når han indleverer en skadet bil, at jeg ikke vil lave den, eller at han har valgt et dårligt forsikringsselskab, siger Kristian Jensen. Han tilføjer, at samarbejdet med Taksatorringen, derimod, er rigtig godt.

- Dér føler jeg, at ingen snyder nogen, modsat hos de store forsikringsselskaber, siger Kristian Jensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|