CORONASERVICE - Den sociale kontakt er stærkt begrænset i denne corona-tid. Det mærkes tydeligt i alle landets bilhuse, hvor det fysiske møde med kunderne er stærkt reduceret, hvis ikke helt forsvundet. Men der er ingen grund til at sidde og vente på, at kunderne - i fysisk forstand - vender tilbage i din forretning. De sidder nemlig derhjemme og venter på dine digitale tilbud. Og de har god tid til både dialog og beslutninger.
Det siger Rasmus Munch, som er udviklingschef hos Fragus Danmark - et firma, der tilbyder bilgarantier på abonnement på både nye og brugte biler kombineret med en digital totalløsning, som understøtter både lokale og landsdækkende serviceaftaler. Fragus Danmark er en del af AB Svensk Bilgaranti Gruppen.
- Sideløbende med sundhedskrisen truer en ny økonomisk krise Danmark, ja hele verden. Dine kunder vil derfor begynde at tænke mere i budgetsikkerhed og tryghed. En tendens, som vi også oplevede under den sidste finanskrise, udtaler Rasmus Munch og fortsætter:
- Erfaringen siger, at forbrugerne vil beholde deres biler, fordi den for de fleste er nødvendig af hensyn til job, familie og frihed. Men som branchen før har oplevet, så begynder bilejerne også at spare på bilens nødvendige vedligeholdelse.
Rammer værkstederne hårdt
Corona-aktuelt: Giv kunderne et digitalt hjemmebesøg
Der er ingen grund til at sidde og vente på, at kunderne - i fysisk forstand - vender tilbage i bilhuset, påpeger Rasmus Munch fra Fragus.