23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Klædt på til at tiltrække kunder

Der skal mere end flirtes med kunderne for tiltrækning og fastholdelse på de frie værksteder i kampen med mærkeværkstederne. FTZ Akademi udbyder et nyt endags kursus i kundehåndtering.

MARKEDSFØRING Mærkeværkstederne er typisk skarpe på kundehåndtering, og skal de frie værkstederne klare sig i den tiltagende konkurrence, skal de være mindst lige så gode - og helst endnu bedre. Derfor har FTZ Akademi lavet analyser, der skal hjælpe det frie eftermarked til bedre at forstå kundens vej fra første kontakt lige til afregning og aflevering af bilen.



For kundeadfærden har ændret sig, idet leasing, abonnementer og deleøkonomi er in. Det er alt sammen tegn på de forandringer, som alle der driver værksted, bør forholde sig til.



På denne baggrund har FTZ Akademi skabet et nyt kursus i kundehåndtering, hvor værkstederne bliver klædt på til at fastholde og tiltrække nye bilejere via konkrete redskaber. Det intense éndagskursus på FTZ Akademi er en del af Workshop 365 - Vejen til fremtidens værksted.



- Målet med alle indsatser i Workshop 365 - Vejen til fremtidens værksted er at styrke værkstedernes forretning, og derfor lancerer vi nu en målrettet uddannelse i kundehåndtering, siger forretningskonsulent Thomas Skovsager fra FTZ.



Lær at læse kunderne



Det har været et mål for FTZ Akademi at gøre det så let som muligt at blive skarp på kundehåndtering. Derfor varer kurset kun én dag og er desuden ganske praksisnært, så deltagerne kan gå direkte hjem på værkstedet og være klædt på til bedre at kunne håndtere både nuværende og kommende kunder, vurderer FTZ.



Søren Nielsen der underviser på uddannelsen, afslører lidt om, hvad deltagerne kan forvente af kurset i kundehåndtering:



- Mennesker er vidt forskellige, så på kurset får deltagerne nogle konkrete kendetegn at gå efter, der gør det lettere at læse deres kunder og deres behov. Fordi kurset er intensivt, har vi forenklet kendt teori, så deltagerne får konkrete eksempler på brugbar viden, der gør det lettere at møde kunderne, hvor de er, fortæller Søren Nielsen.



Denne del af kurset er teoretisk men ifølge FTZ stadig lettilgængelig, og den danner baggrund for kursets altafgørende del, der er praktisk.



FTZ Akademi kobler således teori sammen med den praksis, som foregår på værkstedet i dagligdagen. Man kommer altså ikke fra kurset uden at have prøvet på egen krop, hvad der sker i de nye måder at håndtere kunderne på.



Bilejere inddraget



- Vi har allieret os med "ægte" bilejere, som deltagerne skal håndtere telefonisk via praktiske øvelser. Vi har maksimalt 12 deltagere på hvert hold, så det er en sluttet kreds, og trygt både at dumme sig og at blive klogere på, hvad der ikke virker, og især hvad der gør. Alle er der med det samme mål: At gøre kundehåndtering sjovere, lettere og skabe bedre resultater for værkstedet. De fleste kan tage én dag ud, og vi tør godt garantere, det er en god investering, siger Thomas Skovsager. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158