KØBERLEADS I dag er bilkøbet rykket på nettet, og køberne kan med få klik gå fra den ene bilforhandler til den anden. Konkurrencen er derfor stor, og kampen om kunderne online er større end nogensinde.
Renault Danmark har taget kampen op. Et af deres våben for at vinde kundernes interesse er et samarbejde med aarhusianske AutoUncle samt implementering af den digitale udbyders byttebil-teknologi på Renault og Dacia’s hjemmesider.
- Før osede kunderne rundt i butikkerne og fik et bud på deres bil, nu er de rykket online og undersøger markedet grundigt, før de køber bil. Derfor er det vigtigt for os, at når de er på vores platform, så fanger vi dem på den bedst mulige måde. Og det hjælper AutoUncle med, siger Joachim Vishart Hummel-Gryholm, der er Digital Executive ved Renault Danmark.
Nem partnerløsning
Renault Danmark stod med valget om at skulle udvikle sit eget system eller finde en partner. Bilimportøren kom frem til, at det at udvikle sit eget ville være både for tidskrævende og dyrt, og derfor valgte importøren et samarbejde med specialister på området.
- Vi valgte Autouncle, da firmaet tilbyder en komplet løsning, der er utrolig nem at implementere, og som er nem at følge op på. Og så står de jo for håndteringen af alle de her leads, siger Joachim Vishart Hummel-Gryholm.
Kun brandvarme leads
Autouncle har nemlig en call-center løsning, der sorterer i alle de leads, som kommer ind. Allerede her bliver useriøse og kolde leads sorteret væk, så Renault Danmark kun får de brandvarme. Og det er noget, der har enorm betydning.
- Her fungerer AutoUncle jo som et filter, så vores sælgere kun skal bruge tid på dem, der reelt ønsker at købe, og det er meget værdifuldt for os, siger Joachim Vishart Hummel-Gryholm. Han oplyser, at 47 procent af importørens salg på leads er på baggrund af AutoUncle løsningen, som Renault Danmark fik implementeret i maj 2019.
- Med vores samarbejde med Autouncle kan kunder meget simpelt få svar på, hvad de kan få for deres brugte bil, når de ser på ny bil hos enten Renault eller Dacia.
Dacia med siden årsskiftet
Siden nytår er Dacia også gået ind i call-center-løsningen. Året 2020 er allerede godt i gang, og Renault Danmark ser frem til flere AutoUncle-generede leads.
- Det går jo bare rigtig godt, for vi har løftet vores lead-volume signifikant, hvilket munder ud i salg med det her samarbejde, siger Joachim Vishart Hummel-Gryholm.
Renault: Autouncles leadhåndtering betyder alt
Med stor succes har Renault Danmark indført Autouncles byttebilsmodul på sin hjemmeside. Sammen med Autouncles Call-center har det givet en konverteringsrate på 49,5 procent fra lead til møde.