23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye tal: De klimabevidste vil købe Tesla og Citroën

Købere af tyske premiumbiler bekymrer sig mindst om klimaet, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Danskerne vurderer klimaet højt, når de bliver spurgt om deres største bekymringer. I denne uge har Voxmeter undersøgt, hvor stor en andel af de forskellig bilmærkers potentielle kunder, der bekymrer sig om klimaforandringer.

Imens 44,5 pct. af danskerne generelt, svarer at de i høj eller meget høj grad bekymrede over klimaforandringer, gælder det 46,5 pct. af de danskere der i 2019 har svaret, at de overvejer at købe en Tesla.

For resten af de største bilmærker i Danmark, er de potentielle kunder lidt mindre bekymrede over klimaforandringer. Således er hhv. 38,4 pct. og 37,1 pct. af Citroëns og Suzukis potentielle kunder stærkt bekymrede for klimaet. I den modsatte ende af spektret finder vi de tyske premiummærker, Audi, Mercedes-Benz og BMW, hvor kun hhv. 31,4 pct., 29,9 pct. og 29,4 pct. af de potentielle kunder.

Der er altså en markant forskel imellem, hvor bekymrede de forskellige bilmærkers potentielle kunder er for klimaforandringer. Imens andelen af BMW’s potentielle kunder er 15,1 procentpoint lavere end gennemsnittet, gælder det stadigt mere end hver fjerde potentielle kunde. Og for Suzuki og Citroën gælder det stadigt næsten to ud af fem potentielle kunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|